Gå til innhold

Test: Vi har testet den

Anbefalte innlegg

Klart man kan klage over batteritiden. Ender du opp med ett batteri som sliter med å dra seg gjennom en dag før du må lade er batteritiden for dårlig på en mobiltelefon. Punktum finale. 

Man kan ikke klage på at batteriet til iPhone ikke holder en hel dag fordi man bruker den mer enn f.eks N97, det skjønner vel du og? Man må nesten sammenligne telefonene der man har håndfaste tall, altså ringetiden. Og der er altså iPhone 3GS på høyde eller bedre enn de aller fleste 3G mobilene i samme segment.

Det er sant det. Men er det det som blir gjort da?

Klart man kan klage på batteriet når det ikke holder en hel dag. Da er det jo rett og slett for dårlig. Jeg har heller ikke sammenlignet den med N97, jeg sier bare at man må ha ett batteri som er tillpasset forventet bruk, eller så kunne man jo ha slengt inn ett batteri som tilsvarer det på en enkel telefon som varer i 10 dager og sagt det også er bra nok på en multimediatouchtelefon.

Nå er det dermed ikke slik at man ikke kan bruke telefonen selv om batteriet kan være noe svakt, men når jeg må begynne å begrense bruken av telefonen fordi batteriet kan gå tomt er det en for dårlig del på telefonen. Og som jeg skrev tidligere, jo større skjerm og mer teknologi og funksjoner, jo større batteri må man ha. 

Dette er ikke mitt ankerpunkt mot Iphone, men mot alle telefoner av samme type. Noe som jeg i og for seg har svalgt selv, og innsett att GPS og stor berøringsskjerm kom forran batterilevetid. Men det er vel stort sett det som er problemet med telefonen min også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, er ikke du opptatt med å spise sokker da?

Pøh.

*- Batteri: Er du av den typen som på liv og død må snakke med mamma på telefonen flere timer daglig, så vil jeg heller anbefale noe a la Nokia E71 eller hustelefon.

Dette er et dårlig svar på kritikk av batteriet samme hvor bra bra eller dårlig det er.

Hvis det er sånn at du absolutt må bruke mobilen så får du kjøpe en annen da.....

Boms: Sånn sett så er alle mobiler med touchscreen og wlan, for dårlig batteri. Jeg synes man heller bør sammenligne med mobiler med samme strømforbruk

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
(...)

Boms: Sånn sett så er alle mobiler med touchscreen og wlan, for dårlig batteri. Jeg synes man heller bør sammenligne med mobiler med samme strømforbruk

Jeg sier jo det. At (så vidt jeg vet) alle mobiler av stor touchscreen har for dårlig batteri. 

Jeg hadde en G902 før, og den holdt i 3-4 dager, med touchscreen og wlan, og det var langt mer behagelig. Kunne dra bort en helg uten å stresse med lader og hvor mye man bruker telefonen og slikt. Men den er jo i en litt annen klasse da det er vesentlig mindre skjerm, samt ikke GPS og langt færre morro/sjekt å ha programmer.

Men at man ønsker en mobil som har batteri som lever over en dag med normalt bruk er jo ikke så mye å ønske seg, og noe mobilleverandørene burde klare å levere. Selv om jeg tydeligvis har litt sære ønsker for hva som burde være med på en mobiltelefon. Var vel egentlig her diskusjonen startet og, at det er berretiget med kritikk av batteriet på slike telefoner.

Lenke til kommentar
Alle vet jo at batteriteknologien henger etter utviklingen, men når amobil drar det frem som ett ankepunkt ved 1 mobil bør man gjøre det med alle.

Det er jeg vel enig med deg i, men dette handler om brukeropplevelsen. Så hvis batteriet er en hindring for bruekropplevelsen så bør den få en minus. Og det er helt klart mange telefoner der, som sliter med at batteriet ikke holder følge med innmaten.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skrur av bluetooth, 3G og wifi, så holder batteriet LENGE. Spiller jeg Fieldrunners i noen timer holder ikke batteriet lenge uansett hva som ellers går i bakgrunnen.

Men jeg tviler på om jeg egentlig ønsker meg en telefon som klarer å la meg bruke stor lcd-skjerm, bluetooth, GPS og høy cpu/gpu ytelse over mange timer. Da ser jeg for meg at den hadde blir tung og klumpete. Trenger man mere batteri, ala heletur på hytta, får man kjøpt "jackets" med batteri (de dobler batterilevetiden).

En annen ting jeg lurer på. Alle maser om bakgrunnsprossesser. Hva er det man vil at skal gå i bakgrunnen? (man får jo både mail, msn og musikk i bakgrunnen + et eller annet program i forgrunnen). Jeg har ikke sett behovet, men tviler ikke på at det finnes hos folk der ute :-).

Lenke til kommentar
Og til alle dere som tror at ikke radio går på en iPhone, tar dere feil.

Dere kan enten laste ned et radioprogram via App store og bruke mobilnettet eller WI-FI.

Eller så har GEAR4 en slik en dere kan feste på iPhonen.

Som beviser påstanden. iPhone har ikke radio. Man er avhengig av nett og 3g

*- Batteri: Er du av den typen som på liv og død må snakke med mamma på telefonen flere timer daglig, så vil jeg heller anbefale noe a la Nokia E71 eller hustelefon.

Fy faen for et dårlig svar på kritikk av batteriet :)

Gjør deg klar for å spise sokken din.

post-95751-1248652801_thumb.jpg

Apple iPhone 3GS:

#

Talk time:

Up to 12 hours on 2G

Up to 5 hours on 3G

# Standby time: Up to 300 hours

#

Internet use:

Up to 5 hours on 3G

Up to 9 hours on Wi-Fi

# Video playback: Up to 10 hours

# Audio playback: Up to 30 hours

HTC Touch Pro 2:

Kapasitet: 1500 mAh

Taletid:

*

Opp til 270 minutter for WCDMA (4,5 timer)

*

Opp til 419 minutter for GSM (6,9 timer)

Standbytid:

*

Opp til 454 timer for WCDMA

*

Opp til 348 timer for GSM

Videoanrop: Opptil 150 minutter

(Det som står ovenfor er underlagt nettverks- og telefonbruk.)

Nokia N97:

Standard battery, Li-Ion 1500 mAh (BP-4L)

Stand-by Up to 432 h (2G) / 408 h (3G) -

Talk time Up to 9 h 30 min (2G) / Up to 6 h (3G)

Sammendrag:

- iPhone 3GS: Taletid 2G = 12 timer - Taletid 3G = 5 timer

- HTC Touch Pro 2: Taletid 2G = 6,9 timer - Taletid 3G = 4,5 timer

- Nokia N97: Taletid 2G = 9,5 timer - Taletid 3G = 6 timer

Nei men ser man det! iPhones batteri er visst ikke så dårlig allikavel. All informasjon er hentet fra produsentenes hjemmesider.

Batteri Standard Samtaletid (opptil)* 13,5 timer (GSM) / 8,4 timer (3G)

Hviletid (opptil)* 570 timer (GSM) / 508 timer (3G)

Video Avspilling (opptil)* 6,8 timer

Så:

- Samsung OmniaHD: Taletid 2G = 13,5 timer - Taletid 3G = 8,4 timer

Så jo, det finnes toppmodeller med bedre batteri :-) Og det verste er at den til og med er billigere?! At OmniaHD er billigere enn noenting, er jo helt sykt :-P

Jeg skjønner ikke det heller helt... Da prisen på OmniaHD ble kjent, gapte alle ut om at det var helt vanvittig pris! Men Iphone er jo den som har vanvittig pris. Den har jo ikke alt, slik OmniaHD har, den har bare det som passer for en god del. Eneste negative med OmniaHD (Nå, etter at de har oppdatert lydcodeken til videoopptaket) er at den har Symbian, noe jeg personlig strengt tatt liker, men det har jeg forstått at de fleste ikke gjør, så det tar jeg som en negativ ting :-)

Og mobilene du sammenligner Iphone med:

Priser uten abonnement, hentet fra prisguiden:

Iphone 3Gs: 9000 kr (Hentet fra NWN)

Samsung Omnia HD: 5500 kr

HTC Touch Pro 2: 6000 kr

Nokia N97: 5500 kr

Lenke til kommentar
Og mobilene du sammenligner Iphone med:

Priser uten abonnement, hentet fra prisguiden:

Iphone 3Gs: 9000 kr (Hentet fra NWN)

Samsung Omnia HD: 5500 kr

HTC Touch Pro 2: 6000 kr

Nokia N97: 5500 kr

(min utheving)

Hvor får du den prisen fra? iPhone 3GS koster 6 699,- hos network norway (16GB, 7 699,- for 32GB). Når den kommer i "offisielle" kanaler, vil nok prisen med brutt abb. ligge på rundt det samme eller billigere enn iPhone 3G, altså rundt 4-5 000,-

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at det du sier er feil, men det ser ut som at rekkefølgen er motsatt. Altså at det er G3S som er til venstre og 3G som er til høyre. Grunnen er at det står "iPhone 3Gs vs iPhone 3G" i den rekkefølgen og fordi batteri-indikatoren på den til venstre har en prosentviser (rett meg om jeg tar feil, men er ikke det standard på 3GS?)

Prosentviser er ikke standard for iPhone 3Gs. Det kan aktiveres i innstillingene, men det vil jeg anta er en del av OSet og ikke device-spesifikt.

Lenke til kommentar
Og til alle dere som tror at ikke radio går på en iPhone, tar dere feil.

Dere kan enten laste ned et radioprogram via App store og bruke mobilnettet eller WI-FI.

Eller så har GEAR4 en slik en dere kan feste på iPhonen.

Som beviser påstanden. iPhone har ikke radio. Man er avhengig av nett og 3g

Fy faen for et dårlig svar på kritikk av batteriet :)

Gjør deg klar for å spise sokken din.

post-95751-1248652801_thumb.jpg

Apple iPhone 3GS:

#

Talk time:

Up to 12 hours on 2G

Up to 5 hours on 3G

# Standby time: Up to 300 hours

#

Internet use:

Up to 5 hours on 3G

Up to 9 hours on Wi-Fi

# Video playback: Up to 10 hours

# Audio playback: Up to 30 hours

HTC Touch Pro 2:

Kapasitet: 1500 mAh

Taletid:

*

Opp til 270 minutter for WCDMA (4,5 timer)

*

Opp til 419 minutter for GSM (6,9 timer)

Standbytid:

*

Opp til 454 timer for WCDMA

*

Opp til 348 timer for GSM

Videoanrop: Opptil 150 minutter

(Det som står ovenfor er underlagt nettverks- og telefonbruk.)

Nokia N97:

Standard battery, Li-Ion 1500 mAh (BP-4L)

Stand-by Up to 432 h (2G) / 408 h (3G) -

Talk time Up to 9 h 30 min (2G) / Up to 6 h (3G)

Sammendrag:

Nei men ser man det! iPhones batteri er visst ikke så dårlig allikavel. All informasjon er hentet fra produsentenes hjemmesider.

SÅ iphone har enda dårligere taletid i 3G enn min N97. Jeg som syns batteriet til min N97 er dårlig. Batteriet til Iphone er dårligere enn jeg trodde da.

Lenke til kommentar
Er det like lett å se f.eks. podcast på N97 som iPhone?

Personlig syns jeg dette er enklere. Nokia har laget et genialt podcast program. Har prøvd forskjellige ting, men ingen løsning er så genialt som NOkias egen syns jeg. Jeg elsker podcast

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Skaff meg en gs til 4000 og jeg kjøper den

Quoter Lakus fra iPhonetråden:

Bestill iPhone med det abonnementet som ha lavest månedspris og legg SIM-kortet i en skuff ring Telenor og be dem om å åpne operatørsperren. Da har du en helt ny 16GB 3GS for 4000kr, eller en 32GB for 4800kr.
Lenke til kommentar
Skaff meg en gs til 4000 og jeg kjøper den

Quoter Lakus fra iPhonetråden:

Bestill iPhone med det abonnementet som ha lavest månedspris og legg SIM-kortet i en skuff ring Telenor og be dem om å åpne operatørsperren. Da har du en helt ny 16GB 3GS for 4000kr, eller en 32GB for 4800kr.

Kan du linke til tråden. Jeg vil virkelig se at de selger den til 4000

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...