Gå til innhold

Test: Vi har testet den

Anbefalte innlegg

Her er et eks på hvordan en forholdsvis bra skjerm ser ut, hvor det bare er gult nederst på skjermen. 3G til venstre, 3G S til høyre: http://smg.photobucket.com/albums/v616/sam...nt=DSC01166.jpg

Jeg sier ikke at det du sier er feil, men det ser ut som at rekkefølgen er motsatt. Altså at det er G3S som er til venstre og 3G som er til høyre. Grunnen er at det står "iPhone 3Gs vs iPhone 3G" i den rekkefølgen og fordi batteri-indikatoren på den til venstre har en prosentviser (rett meg om jeg tar feil, men er ikke det standard på 3GS?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og til alle dere som tror at ikke radio går på en iPhone, tar dere feil.

Dere kan enten laste ned et radioprogram via App store og bruke mobilnettet eller WI-FI.

Eller så har GEAR4 en slik en dere kan feste på iPhonen.

Som beviser påstanden. iPhone har ikke radio. Man er avhengig av nett og 3g

*- Batteri: Er du av den typen som på liv og død må snakke med mamma på telefonen flere timer daglig, så vil jeg heller anbefale noe a la Nokia E71 eller hustelefon.

Fy faen for et dårlig svar på kritikk av batteriet :)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Her er et eks på hvordan en forholdsvis bra skjerm ser ut, hvor det bare er gult nederst på skjermen. 3G til venstre, 3G S til høyre: http://smg.photobucket.com/albums/v616/sam...nt=DSC01166.jpg

Jeg sier ikke at det du sier er feil, men det ser ut som at rekkefølgen er motsatt. Altså at det er G3S som er til venstre og 3G som er til høyre. Grunnen er at det står "iPhone 3Gs vs iPhone 3G" i den rekkefølgen og fordi batteri-indikatoren på den til venstre har en prosentviser (rett meg om jeg tar feil, men er ikke det standard på 3GS?)

Du sier noe.... Jeg trodde batteri % indikator fulgte med OS 3.0?

Uansett..... Personen på forumet var noe uklar på hvilken iPhone som var hva ved nærmere ettersyn. Men diskusjonstråden er like reell uansett, og det virker som om gul skjerm er et problem på mange iPhone. Muligens jeg bare skal ta en øl og slappe av med tanke på denne problemstillingen..... Men hadde jo vært veldig kjedelig hvis mange gule skjermer dukker opp og ødelegger for folks opplevelse av et godt produkt.

Lenke til kommentar

Det er sant som du sier, men vi i Norge tror jeg (les: tror) iallefall er rimelig godt dekket av forbrukerkjøpslover og alt mulig styr som lyser i vår favør om noe skulle være galt. Ikke at det unnskylder Apple om det faktisk er en del gule skjermer ute å går.

Lenke til kommentar
Så iphonen ble solgt uten abonnement jaha

Ingen av de offisielle leverandørene kommer til å selge iPhone 3GS uten abonnement.

Så det er helt riktig av artikkelforfatter å ikke ta høyde for noen webshopper som gråimporter iPhone's og selger dem til overpris.

Hva er en offisiell leverandør, da? Er Network Norway en "webshop som gråimporterer iPhone's og selger til overpris"? Til etterretning selger de iPhone 3GS 32GB til 7599,- uten abonnement. :)

Skal ha meg en 3GS med iConnect når den kommer, regner med at det kommer til å lønne seg i lengden å ha gratis dataforbruk, spesielt nå som en har tethering, så jeg i praksis kan ha gratis bred(/smal)bånd omtrent uansett hvor jeg er. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Dere kan enten laste ned et radioprogram via App store og bruke mobilnettet eller WI-FI.

*- Batteri: Er du av den typen som på liv og død må snakke med mamma på telefonen flere timer daglig, så vil jeg heller anbefale noe a la Nokia E71 eller hustelefon.

Det er ingen seriøs grunn til å kritisere batteriet, det holder like lenge som de andre tilsvarende telefonene på markedet. Så da må man kritisere alle produsentene, og den kritikken kan jeg da støtte helhjertet.

Lenke til kommentar

Gjør deg klar for å spise sokken din.

post-95751-1248652801_thumb.jpg

Apple iPhone 3GS:

#

Talk time:

Up to 12 hours on 2G

Up to 5 hours on 3G

# Standby time: Up to 300 hours

#

Internet use:

Up to 5 hours on 3G

Up to 9 hours on Wi-Fi

# Video playback: Up to 10 hours

# Audio playback: Up to 30 hours

HTC Touch Pro 2:

Kapasitet: 1500 mAh

Taletid:

*

Opp til 270 minutter for WCDMA (4,5 timer)

*

Opp til 419 minutter for GSM (6,9 timer)

Standbytid:

*

Opp til 454 timer for WCDMA

*

Opp til 348 timer for GSM

Videoanrop: Opptil 150 minutter

(Det som står ovenfor er underlagt nettverks- og telefonbruk.)

Nokia N97:

Standard battery, Li-Ion 1500 mAh (BP-4L)

Stand-by Up to 432 h (2G) / 408 h (3G) -

Talk time Up to 9 h 30 min (2G) / Up to 6 h (3G)

Sammendrag:

- iPhone 3GS: Taletid 2G = 12 timer - Taletid 3G = 5 timer

- HTC Touch Pro 2: Taletid 2G = 6,9 timer - Taletid 3G = 4,5 timer

- Nokia N97: Taletid 2G = 9,5 timer - Taletid 3G = 6 timer

Nei men ser man det! iPhones batteri er visst ikke så dårlig allikavel. All informasjon er hentet fra produsentenes hjemmesider.

Lenke til kommentar
(...)

Nei men ser man det! iPhones batteri er visst ikke så dårlig allikavel. All informasjon er hentet fra produsentenes hjemmesider.

Det har vel blitt nevnt ganske mange ganger i tråden at selv om mange konkurenter også har dårlig batteri, så betyr ikke det at batteriene på dagens fancy telefoner er godt nok.

Men samtidig er det ikke så mye å gjøre med, enten blir telefonen større og tyngre, eller så må man ta bort funksjoner og redusere skjermen for å kompensere for batteribruk. Og så er det vel ikke til å komme bort ifra at siden Iphone er langt mer enn en telefon, men også en underholdningssentral så blir den brukt mer aktiv, og med langt større batteriforbruk enn konkurentene. Og kanskje burde man da også kunne forvente bedre batteri for å kompensere.

Det med kamera er jo også en diskusjon som burde vært avsluttet da de fleste er enige om at den nye telefonen har ett godt kamera som mangler lysskilde for å kompensere for mørke, men det finnes vesentlig bedre telefoner der ute hvis det å ta bilder med telefonen er viktig.

Lenke til kommentar
Det har vel blitt nevnt ganske mange ganger i tråden at selv om mange konkurenter også har dårlig batteri, så betyr ikke det at batteriene på dagens fancy telefoner er godt nok.

Kan ikke huske å ha sett akkurat det så mange ganger i denne tråden jeg...

Men samtidig er det ikke så mye å gjøre med, enten blir telefonen større og tyngre, eller så må man ta bort funksjoner og redusere skjermen for å kompensere for batteribruk. Og så er det vel ikke til å komme bort ifra at siden Iphone er langt mer enn en telefon, men også en underholdningssentral så blir den brukt mer aktiv, og med langt større batteriforbruk enn konkurentene. Og kanskje burde man da også kunne forvente bedre batteri for å kompensere.

Man kan bytte fra LCD til OLED skjerm. Man kan ikke kritisere en telefon for at den er så gøy å bruke at man bruker opp batteriet for fort?

Lenke til kommentar
Det er vel ikke vits å diskutere om Statsministeren heter Jens eller om en blå bil er blå. Det er vel fakta. Akkurat som det ikke er vits å diskutere om Apple har den mest avanserte telefonen med flest muligheter. For mange er Iphone en bra telefon, men det finnes bedre alternativ. Er vel ikke noe å diskutere?

I original innlegget ditt påstår du at iPhone er dårligere enn alle andre toppmodeller fra andre fabrikanter. Noe som er en svært subjektiv mening, som i aller høyeste grad er diskuterbart. Nå moderere du deg og prøver å legge dette til "mest avansert" og "mest muligheter", noe det er svært få som har påstått.

Om ikke iPhone 3GS er den mest avanserte telefonen på markedet så er den i hvertfall ikke langt unna. Det er ikke så mange telefoner i dag som kan skilte med 600 mhz cpu, 256MB RAM, 32GB, open GL 2.0 gpu acc., aGPS m/kompass samt alt annet man kan forvente av en mobil i dag.

For meg er mer avansert bedre, mindre begrensninger bedre. Det er vel få som trives i et fengsel. Et produkt der veldig veldig veldig mange førler de sitter i et fengsel og må "bryte seg ut av fengselet" er jo et dårligere produkt. Så jeg modererte meg ikke, bare forklarte mer detaljert. Det betyr akkurat det samme.

Men dette blir som å diskutere farger med en blind person, noen har bare bestemt seg for hva de mener. Så blir vel heller spørsmålet hvem av oss er den blinde. :tease:

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Å sammenlikne Nokia n97 og Apple iPhone og si at iPhone suger fordi den mangler fysisk fulltastatur, er som å sammelikne en Toyota Avensis og en eller annen Peugeot Scooter og si at Scooteren suger fordi den mangler de to siste hjulene.

Helt uenig. Begge to har som formål å taste inn bokstaver. Vist man syns den ene løsninger fungerer mye bedre enn den andre, kan man fint påpeke at man syns den ene telefonen er mye bedre i bruk enn den andre fordi den har fysisk tastatur. Dette er personlig, men går fint å bruke dette som argument for at en telefon er bedre enn en annen telefon. Siden du er så opptatt av fremkomstmiddel så er det som å sammenligne kjøretøy 1 med kjøretøy 2 på strekning a til b og påpeke at man hadde en mye bedre opplevelse at turen i kjøretøy 1.

Hvorfor skulle det være på tryne å sammenligne forskjelige løsninger opp mot hverandre som skal brukes til samme ting. Er jo en teit påstand.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske å ha sett akkurat det så mange ganger i denne tråden jeg...

Har vært nevnt noen da. Og jeg kan godt gjenta det flere ganger. Stort sett alle fancy trykkskjermsmobiler sliter med at batteriet ikke klarer å leve lenge nok. :)

Man kan bytte fra LCD til OLED skjerm. Man kan ikke kritisere en telefon for at den er så gøy å bruke at man bruker opp batteriet for fort?

Klart man kan klage over batteritiden. Ender du opp med ett batteri som sliter med å dra seg gjennom en dag før du må lade er batteritiden for dårlig på en mobiltelefon. Punktum finale. 

Lenke til kommentar

Så 3GS koster 2000kr(4000 ifølge omtalen) mer enn N97, har dårligere oppløsning, dårligere kamera, dårligere batteri og inget tastatur? Blir nok å vente på neste iphone modell igjen før det blir et eventuelt kjøp (om det er lenger enn et år til :p)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Klart man kan klage over batteritiden. Ender du opp med ett batteri som sliter med å dra seg gjennom en dag før du må lade er batteritiden for dårlig på en mobiltelefon. Punktum finale. 

Man kan ikke klage på at batteriet til iPhone ikke holder en hel dag fordi man bruker den mer enn f.eks N97, det skjønner vel du og? Man må nesten sammenligne telefonene der man har håndfaste tall, altså ringetiden. Og der er altså iPhone 3GS på høyde eller bedre enn de aller fleste 3G mobilene i samme segment.

Lenke til kommentar

Man kan ikke klage på at batteriet til iPhone ikke holder en hel dag fordi man bruker den mer enn f.eks N97, det skjønner vel du og? Man må nesten sammenligne telefonene der man har håndfaste tall, altså ringetiden. Og der er altså iPhone 3GS på høyde eller bedre enn de aller fleste 3G mobilene i samme segment.

Det er sant det. Men er det det som blir gjort da?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...