Gå til innhold

Test: Vi har testet den

Anbefalte innlegg

vel, kamera, skjerm, batteri, multitasking, video samtale, ekte GPS, radio, modem funksjon, ala "laptop -->gjennom iPhone--> nett", litt teit men mangler likevel.Akuratt dette kunne min gamle SE W910i klare veldig fint.. ? Har den fortsatt magler for MMS og "copy-past" funksjon?Husker ikke om det ble fikset eller ikke.

Du gidder tydeligvis ikke å følge utviklingen så da gidder jeg ikke svare deg på en skikkelig måte heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det får du bestemme. har ikke sagt at jeg ikke gidder å følge utviklingen, du leste kansje feil? Bare iPhone er ikke så mye "nytt".. hos dem er bare enklighet og noen tilfeller "genialitet", noen appl hos dem er geniale, som ruteopplysning (seriøst, en kompis viste meg)

Også iPhone gidder ikke følge etter "utviklingen" heh, der sa du det. Og derfor gidder jeg ikke å kjøpe den.. uansett, det jeg har samlet der overfor, er Mangler

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

ops.

det er bra Limbeck. takk for opplysningen. Uansett mitt konklusjon er: iPhone er fint og flott. Men ikke kom her og snakk om "kjempe bra, best, skikkelig digg, alt du trenger"- bs. Når den har noen mangler som strider mot det den egentlig skal gjøre --> underholde.

jeg blir underholdt av en flott og høyoppløst skjerm, liker gode bilder, og hører på radio når jeg lei av min musikk, + liker ikke å lade mobilen min hver dag. Som en påpekte ista, det avhenger av bruk også. takk for meg (you can come back Lakus)

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Også iPhone gidder ikke følge etter "utviklingen" heh, der sa du det. Og derfor gidder jeg ikke å kjøpe den.. uansett, det jeg har samlet der overfor, er Mangler

@hproslan: Skjønner godt du ikke liker Iphone, grunnet siste poster med samme innhold "Den har mangler, mangler og ikke Hi-tec nok ". Hvorfor samler ikke du det du skriver, under færre poster?

Lenke til kommentar
vel, kamera, skjerm, batteri, multitasking, video samtale, ekte GPS, radio, kan ikke fungere som en "hardisk" ved tilkobling til en PC-- må ha itunes, også mangler en "modem funksjon", ala "laptop -->gjennom iPhone--> nett", litt teit men mangler likevel.Akuratt dette kunne min gamle SE W910i klare veldig fint.. ? Har den fortsatt magler for MMS og "copy-past" funksjon?Husker ikke om det ble fikset eller ikke. var det godt nok for deg? eller..

Streket over det som iPhone kan som du påstod den ikke kan eller at den manglet. Når det kommer til skjerm og kamera er det vel mer hva man trenger eller ser etter i en telefon. Man kjøper selvfølgelig ikke en telefon med middelmådig kamera om man vil ha et sterkt kamera. Logikk, men ikke noen åpenbar mangel hos iPhone. Selv har jeg er Nokia N72 som da den kom hadde den et veldig sterkt kamera, men jeg har fremdeles ikke tatt over 150 bilder, selv om den begynner å dra på årene. Derfor ser jeg det ikke som noen mangel i iPhone at den ikke har mobilkameraenes svar på Jesus.

Videosamtaler er også en funksjon som, selv om er fullt mulig på min Nokia, jeg aldri har brukt. Multitasking kan det vel hende jeg vil savne om jeg kjøper en iPhone fra tid til annen, men generelt er det også sjeldent jeg gjør stort mer enn en ting av gangen på telefonen min. Ekte GPS skjønte jeg ikke hva du mente med så den får du utdype før jeg kan svare ordentlig. Radio kan det hende jeg vil savne, ja, men når det er 16 eller 32GB med plass på iPhone 3GS som kan fylles opp med musikk og mtp. at Spotify snart kommer til mobil er nok ikke det noe stort savn heller.

(you can come back Lakus)

Om du tror jeg poster her kun for å komme med "comeback" tar du skammelig feil, og burde kanskje også vurdere hva slags mål du har i diskusjonene du deltar i. Deltar du i diskusjoner for å "vinne" eller for å lære? Jeg har jo som sagt ikke engang en iPhone, så hvorfor du tydeligvis ser på meg som en slags fiende er rimelig merkelig. Ikke engang en telefon med trykkskjerm, men jeg liker å holde meg en smule oppdatert likevel, og det er derfor jeg er her.

Lenke til kommentar

Det merklige med denne diskusjonen er at det virker som folk sammenligner iPhone mot alle andre telefoner på denne planeten kombinert. En telefon med alt av specs ville selvsagt blitt ganske dyr, derfor må det tas valg og funksjoner må vrakes. Logisk!

Siden det alltid vil være manglende funksjoner vil det også alltid vere missfornøyde forbrukere. End of story.

Poenget mitt er; Drit i alt som mangler, vurder først og fremst det som er der, så kan man heller klage over det man savner i ettertid.

Lenke til kommentar

Fornuftig sagt, Lawliet.

Tingen med iPhone, er at ingen andre mobiltelefoner har så dedikerte tilhenger og motstandere. Merkelig at en "død" ting som en mobiltelefon skal skape så sterke følelser. Hvorfor ikke bare synes det dere synes, og være fornøyde med det?

Oppfordring til alle som føler seg truffet; bruk krefter på å bry dere om viktigere ting i livet. Og vær glad om dere ikke har verre ting å bekymre dere over enn om andre liker/misliker iPhone :)

Lenke til kommentar
Fornuftig sagt, Lawliet.

Tingen med iPhone, er at ingen andre mobiltelefoner har så dedikerte tilhenger og motstandere. Merkelig at en "død" ting som en mobiltelefon skal skape så sterke følelser. Hvorfor ikke bare synes det dere synes, og være fornøyde med det?

Oppfordring til alle som føler seg truffet; bruk krefter på å bry dere om viktigere ting i livet. Og vær glad om dere ikke har verre ting å bekymre dere over enn om andre liker/misliker iPhone :)

Et lite notat til dette innlegget kanskje, det finnes jo innbitte hatere og elskere av Nokia, Sony Ericsson, Samsung og LG og. For ikke å snakke om HTC, BlackBerry og Palm.

Det jeg ikke skjønner er hvordan noen kan bry seg så mye om hvilke mobiltelefoner andre har.

Lenke til kommentar

TIL

Silje Gomnæs:

Kun med abonnement

Telefonen vil heller ikke selges uten abonnement

FEIL

Dette fra Itavisen:

Dyr moro

Webbutikken.no tar inn 50 iPhone 3GS. Telefonene er ventet på lager om rundt en uke og de er uten operatørlås, men der stopper også gladnyhetene.

Skal du sikre deg en slik en må du nemlig ut med 9499 kroner for 16GB og 10849 kroner for 32GB. Begge i svart og de kan forhåndsbestilles nå.

Klarer du å vente litt lenger får både NetCom og Telenor inn 3GS 31. juli med priser som ikke sikkert ikke er fullt så skremmende, men selvsagt med operatørlås

Så iphonen ble solgt uten abonnement jaha

Lenke til kommentar
Så iphonen ble solgt uten abonnement jaha

Ingen av de offisielle leverandørene kommer til å selge iPhone 3GS uten abonnement.

Så det er helt riktig av artikkelforfatter å ikke ta høyde for noen webshopper som gråimporter iPhone's og selger dem til overpris.

Lenke til kommentar
Det bør nevnes at for å få Iphone til å fungere den første gangen du slår den på, må du koble den til PC-en din og deretter mot Apples Itunes-program. Itunes kan lastes ned gratis fra Apples nettsider.

Denne måten å aktivere telefonen på er unik for Apple, og kan være uheldig om man ikke er i nærheten av en PC når man først skal komme i gang med Iphone. På den annen side behøver du kun gjøre dette én gang i telefonens liv.

Vet iallefall at vi på Telehuset Stjørdal pleier og aktivere telefonen for kunden, så den slipper dette her.

Tror alle butikker gjør dette?

Lenke til kommentar
vel, kamera, skjerm, batteri, multitasking, video samtale, ekte GPS, radio, kan ikke fungere som en "hardisk" ved tilkobling til en PC-- må ha itunes, også mangler en "modem funksjon", ala "laptop -->gjennom iPhone--> nett", litt teit men mangler likevel.Akuratt dette kunne min gamle SE W910i klare veldig fint.. ? Har den fortsatt magler for MMS og "copy-past" funksjon?Husker ikke om det ble fikset eller ikke. var det godt nok for deg? eller..

Her kommer du brasende inn i en diskusjon om iPhone, og så har du ikke gjort research.

- Kamera: Skal man ha et bra kamera så kjøper man ikke en mobiltelefon.

- Skjerm: Hva er gale med skjermen til iPhone? Noe jeg har gått glipp av?

- Batteri: Er du av den typen som på liv og død må snakke med mamma på telefonen flere timer daglig, så vil jeg heller anbefale noe a la Nokia E71 eller hustelefon.

- GPS: iPhone har GPS. Vil man bruke den til bil-navigasjon, så kan man kjøpe Navigons GPS-program fra AppStore, eller TomToms programvare som kommer.

- Modem-funksjon: Ja, den har thetering.

- Copy-Paste og MMS: Ja.

Konklusjon: Det ser ut til at du må lære deg om det aktuelle produktet før du løper inn i en diskusjon og leker Ari Behn.

Lenke til kommentar
Og til alle dere som tror at ikke radio går på en iPhone, tar dere feil.

Dere kan enten laste ned et radioprogram via App store og bruke mobilnettet eller WI-FI.

Eller så har GEAR4 en slik en dere kan feste på iPhonen.

Jepp, kan anbefale Wunder Radio. Tusenvis av radiostasjoner fra både Norge og resten av verden. Man kan også høre på live-radio direkte fra Safari. Naviger til iPortalen.no--->Live Radio--->Voila!

(Ja man kan høre på radio mens man gjør noe annet - siden Safari kjører i bakgrunnen)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt til å delta i debatten om hvilken mobil som er "best" eller bedre en noen andre.

Derimot har jeg tenkt til å fortsette med å rette et kritisk blikk mot kvaliteten på iPhone 3G S, og da spesielt om at veldig mange brukere oppdager veldig tvilsom kvalitet når det gjelder skjermen.

Som jeg nevnte i mitt første innlegg, så oppdager svært mange at skjermen har dårligere skarphet i alle menyene/applications, og at det forekommer gule nyanser og skitne farger.

Her er et eks på hvordan en forholdsvis bra skjerm ser ut, hvor det bare er gult nederst på skjermen. 3G til venstre, 3G S til høyre: http://smg.photobucket.com/albums/v616/sam...nt=DSC01166.jpg

Så istedenfor å diskutere hva som er bedre eller dårligere enn iPhone, så er det kanskje verdt å ta et blikk på selve produktet som Apple leverer?

Etter å ha brukt mye tid på å lese i denne forumtråden: http://discussions.apple.com/thread.jspa?t...95&tstart=0 som nå har 78.604 visninger, så virker det som om kvaliteten på iPhone er som et lotteri. Men det kan jo også selvsagt være at noen få ekstreme Apple fans finner "feil" der andre synes produktet er veldig bra.

Men ut ifra bildet jeg linket til, så synes jeg jo at en slik gulfarget skjerm er ganske uakseptabelt, og spesielt for å si det mildt. Jeg har blitt skeptisk til å kjøpe 3G S modellen når den kommer ut.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...