dostojevski Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg kjøper IKKE all musikken jeg laster ned, men jeg har svært lite musikk liggende som jeg ikke har kjøpt FORDI jeg har lastet den ned. Jeg ville kort og godt aldri skaffet den. Mao. ikke noe tap for plateselskapene. Lenke til kommentar
sete Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Tidligere da jeg ikke hadde noen mulighet til å laste ned musikk, kjøpte jeg likegodt platene jeg trodde var bra. Noen ganger hendte det at plata var så dårlig at jeg ble pissed og ikke ville kjøpe noe igjen på flere uker. Idag kjøper jeg plater mye oftere fordi jeg vet hva jeg betaler for Lenke til kommentar
KAFFEGUD Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Ett annet ellement ved eventuelle nedganger i salg av CD, som desverre alt for ofte blir utelatt, er at mange faktisk i en lang periode nå, har erstattet sine vinylsamlinger med cd plater. Er vel ikke en alt for drøy påstand å si at de fleste (meg selv inkludert) nå har fått erstattet de mest essenslielle lp skivene. Med untak av gammel norsk punk, som desverre enda ikke er utgitt på cd. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Blir ikke det samme å ha all musikken på CD da. LP'er har en spesiell lyd og "feeling" du ikke klarer å erstatte uansett. Dessuten er det STATUS(!) å ha vinyl. Skjemmes litt over å innrømme at jeg foretrekker å laste ned mp3'en fremfor å kjøpe skiva. Men det har bedret seg, jeg har begynt å kjøpe plater jeg har som mp3 og liker veldig godt. Synd det er vanskelig å få tak i store deler av musikken jeg vil ha uten å måtte bestille fra webshops i Indokina (satt på spissen naturligvis). Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 jeg også. Internett og p2p er genial markedsføring.Men det skjønner jo ikke plate selskapene Eg kjenner folk som aldri har kjøpt ei plaste siden di fikk adsl som f.eks meg. nesten 5000sanger har eg og ca 100av de er fra kjøpte/lånte cd'r. Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg har ikke kjøpt en cd siden jeg fikk min første 2x brenner. Ikke har jeg tenkt å gjøre det heller. Er sjelden jeg liker mer enn 2-3 sanger på et album og da er det ikke verdt det for meg. DVD'er derimot har det blitt endel av.. de syns jeg har en god pris i forhold til hva man får. Samme for meg, har kjøpt ca 400 dvd'er de siste 2 årene. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Blir ikke det samme å ha all musikken på CD da. LP'er har en spesiell lyd og "feeling" du ikke klarer å erstatte uansett. Dessuten er det STATUS(!) å ha vinyl. Yess, baby, vinyl for alle penga Ikke noe er som å ha en trolleybag full av house-tolvere bfisk Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Dette varierer nok en del - og det er jo ikke alltid folk forteller sannheten i slike undersøkelser. Jeg har flere venner som tidligere kjøpte musikk jevnlig og som nå har sluttet *helt* å kjøpe musikk - de bare laster ned istedet, og det er jo ikke heldig på sikt. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Nedlasting er genialt. Når jeg hører om eller leser om en ny artist laster jeg ofte ned noen låter som bare blir liggende på pc'n til jeg får tid til å sjekke dem ordentlig. Det blir som en stor huskeliste over artister. Og hvis de er bra kjøper jeg selvsagt cd'n 8) Lenke til kommentar
Neme Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg laster ned mestepartn av musikken min, men finner jeg noe jeg virkelig liker så kjøper det. Hittil har det vært mest System of a Down og Good Charlotte. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 har ikke kjøpt så mye CD'er som siden jeg fikk ADSL... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg laster ned musikk, liker jeg musikken, går jeg å kjøper den. Like rjeg den ikke, sletter jeg den. Lenke til kommentar
Seigemannen Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg laster ned musikk, liker jeg den laster jeg ned mer og kjøper cd etter hvert. Liker jeg den ikke blir den liggende og blir spilt i tide og utide når winamp er satt til shuffle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå