Gå til innhold

Nedlastere kjøper mest musikk (IT-avisen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere da jeg ikke hadde noen mulighet til å laste ned musikk, kjøpte jeg likegodt platene jeg trodde var bra. Noen ganger hendte det at plata var så dårlig at jeg ble pissed og ikke ville kjøpe noe igjen på flere uker. Idag kjøper jeg plater mye oftere fordi jeg vet hva jeg betaler for :)

Lenke til kommentar

Ett annet ellement ved eventuelle nedganger i salg av CD, som desverre alt for ofte blir utelatt, er at mange faktisk i en lang periode nå, har erstattet sine vinylsamlinger med cd plater. Er vel ikke en alt for drøy påstand å si at de fleste (meg selv inkludert) nå har fått erstattet de mest essenslielle lp skivene.

 

Med untak av gammel norsk punk, som desverre enda ikke er utgitt på cd.

Lenke til kommentar

Blir ikke det samme å ha all musikken på CD da. LP'er har en spesiell lyd og "feeling" du ikke klarer å erstatte uansett. Dessuten er det STATUS(!) å ha vinyl.

 

Skjemmes litt over å innrømme at jeg foretrekker å laste ned mp3'en fremfor å kjøpe skiva. Men det har bedret seg, jeg har begynt å kjøpe plater jeg har som mp3 og liker veldig godt. Synd det er vanskelig å få tak i store deler av musikken jeg vil ha uten å måtte bestille fra webshops i Indokina (satt på spissen naturligvis). :p

Lenke til kommentar
Jeg har ikke kjøpt en cd siden jeg fikk min første 2x brenner. Ikke har jeg tenkt å gjøre det heller. Er sjelden jeg liker mer enn 2-3 sanger på et album og da er det ikke verdt det for meg. DVD'er derimot har det blitt endel av.. de syns jeg har en god pris i forhold til hva man får.

 

Samme for meg, har kjøpt ca 400 dvd'er de siste 2 årene.

Lenke til kommentar
Blir ikke det samme å ha all musikken på CD da. LP'er har en spesiell lyd og "feeling" du ikke klarer å erstatte uansett. Dessuten er det STATUS(!) å ha vinyl.  

 

Yess, baby, vinyl for alle penga ;) Ikke noe er som å ha en trolleybag full av house-tolvere ;)

 

 

bfisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...