Gå til innhold

Hvordan Klokker eg mer? P3 800

_WaX^_

Anbefalte innlegg

Hei eg har nå fått til å Klokke PC-en min som var en P3 800 på et ABIT VH6-T Hovedkort opp til 901MHz.

Er det ikke muli å Klokke den mer? eg syntest ikke det var så mye forskjell på det lille.

Hvordan jør man det?

trenger litt info om det dære...

har kun skiftet på FSB'en eller hva det het.

klarte å skifte til 150x6 men eg skulle jerne skiftet på multipleren vist det ikke er noe annet det er muli å jøre.

Men den er låst.

Hjelp meg!!! :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å øke spenningen på cpuen (vcore)... Pass på å ikke øke mere enn 0.1v om gangen da du lett kan svi prosessoren ved å kjøre for høy spenning.. Sørg også for god kjøling! Er ikke sikker på hvor høy den sikre grensen på en P3 er... men 0.2v over standard klarer den nok...

Prøv så å øke fsben ytterligere....mnen vær klar over at 150 er ganske høyt.. så det spørs om du får så mye mer ut av den uten å låse den opp... Hvordan mulighetene for opplåsing er på en P3 er jeg heller ikke sikker på...

[ Denne Melding var redigert av: lodott på 2002-01-23 23:35 ]

Lenke til kommentar

Du kan bare endre fsb'en ja, da multiplieren er låst...

Endre volt kan du, men aldri øk mer enn 0.3v over standard!

P3 er ikke så ekstremt overklokkingsvennlig, så jeg tror ikke du får mer enn 900mhz!

[ Denne Melding var redigert av: extreme på 2002-01-23 23:35 ]

Lenke til kommentar

PIII tåle HØG vcore så lenge kjølinga er tilstrekkelig!

Min går på 1,95 (standard er 1,65) og ein kamerat har sin på 2,3!!!

Min 800E er stabil på 1000 og han som har 2,3 volt på sin kjøre på 1066!!

Begge desse er 800E, din er 800EB. Hvis kortet dit tilate det, så kan du prøva med 133 MHz fsb på cpu og 100 MHz på ram. Det er godt mulig at det er rammen din som er problemet.

Lenke til kommentar

Eg har allerede klocka den opp til 901MHz som er max. Multiplyeren er låst så eg kan ikke bruke den + at eg kan kun skifte på busen tror eg det er, det står vanli vis 800 (133x6) mens nå står det 800 (150x6)

siden det er det eneste eg kan få til så får det bare vær slik, eg har aldri enna funnet noen plass dær det går an å skifte på volten, så forklar meg plis,, fatter ikke noe mer en det, forhandler sier det skal være maks på den prosessoren + Hovedkortet så eg får bare tro ham intill videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...