Gå til innhold

Tips til fotosekk med plass til litt annet enn bare fotoutstyr.

Anbefalte innlegg

Har vært å tittet på endel fotosekker i butikker nå, og har enda ikke funnet en som passer mitt behov og spør derfor om noen tips her inne.

Jeg er ute etter en fotosekk som har helst nærmer seg 50/50 fordelt mellom fotoutstyr og plass til kanskje en jakke, noe mat og drikke ++ .

Jeg føler de fleste sekkene enten har kun plass for fotoutstyr, eller at de kun har en liten lomme til andre ting, men jeg har ikke mye utstyr, og kommer nok ikke til å få det på en god stund enda.

Jeg trenger ikke plass til 8 objektiver, blits og 2 kamerahus, men et D90 med kitbjektiv, 50mm og kanskje en av de rimeligere teleobjektivene med tid og stunder, men der stopper det nok også for en god stund.

Plass til laptop trengs ikke.

Vil helst ha en som er sikret mot at uvedkommende har adgang til kamera når man bærer det på ryggen og som har to bærestropper alla en helt vanlig ryggsekk.

Er med andre ord ikke så veldig glad i bæremåten til slingshotene f.eks..

Noen som har noen gode tips til hva jeg bør titte på?

Prøvde å søke etter tråder fra før, men fant bare tråder for spesifikke bager/sekker eller for folk som ønsket seg en kul sekk, hvilket ikke er noe krav her i gården.

Så lenge den er sort og nøytral i utseende er det hva jeg ønsker mest :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Lowepro Dryzone Rover. Kjøpte den fordi jeg ønsket en tursekk for fotoutstyret mitt.

Eneste negative med denne sekken er at dette ikke er mer enn en dagstursekk. Den vanntette glidelåsen v/fotodelen av baggen er slitsom å dra opp og igjen. Noe som har ført til at jeg oftest går med den vanntette glidelåsen oppe (det er en ny glidelås innafor).

Hoftefeste (som er helt nødvendig) på sekken er veldig god!

lowepro-dryzoned-rover.jpg

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Den Fastpack var den jeg ville dra å se på, men ingen av butikkene jeg har vært i har hatt den inne.

Eneste jeg har sprøsmål om på den er at jeg synes den ser ganske enkel å komme seg til utstyret for uvedkommende.

Kommer til å brukes mye i byvandring, så jeg er ganske opptatt av å ha en som kan være sikker mens den er på rygg.

Hvordan er din opplevelse av sekken på dette området ?

von-schnellfahrer: Den sekken var jo ikke så dum, men så veldig stor ut på bildene.

Ser den er ganske mye større enn f.eks Fastpacken, og blir kanskje i litt største laget.

Skal mest brukes på dagsturer, og er ingen stor fjellvandrer må jeg innrømme.

Er korte turer til byen eller andre steder jeg vil fotografere sekken skal brukes.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
von-schnellfahrer: Den sekken var jo ikke så dum, men så veldig stor ut på bildene.

Ser den er ganske mye større enn f.eks Fastpacken, og blir kanskje i litt største laget.

Skal mest brukes på dagsturer, og er ingen stor fjellvandrer må jeg innrømme.

Er korte turer til byen eller andre steder jeg vil fotografere sekken skal brukes.

Rover sekken er nok noe stor dersom det bare er korteturer du har behov for.

Bruker du stativ når du fotograferer? Tror ikke fastpacken har stativfeste...

Lenke til kommentar

Har selv Lowepro Primus Minimus som er ca. 50/50 delt mht. layout for fotoutstyr og annet, og kunne ikke vært mer fornøyd. Sekken har stativfeste, hoftebelte, god intern layout med lomme på siden for kjapp tilgang, og hovedåpningen til fotoutstyret er vendt inn mot ryggen for å sikre mot frekkke tyver. den har også eget regntrekk, men brukes sjelden siden sekken er vannavstøtende under små skurer...

Lenke til kommentar

Den var veldig bra Caliber, den skal jeg absolutt få sjekket ut :)

Er den sidelommen for kjapp tilgang også slik at du merker om noen prøver å komme til?

Regner vel nesten med det siden de har lagt hovedåpning bak som sikkerhet.

Regner med fronten blir fort litt stygg om den må legges med fronten ned for å kome til utstyret?

Er det forresten noen butikker som har mer sekker enn andre i hovedstaden og omegn?

Virker som de samme få typene går igjen hos de fleste forhandlerene.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Har alle sekkene fra Lowepro regndekken medfølgende sekkene sine, eller er dette noe man må være obs å passe på er med sekken?

Er det forresten noen butikker som har mer sekker enn andre i hovedstaden og omegn?

Fotovideo i Møllergata har mest...

Takker, jeg får ta turen inn dit :)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Den var veldig bra Caliber, den skal jeg absolutt få sjekket ut :)

Er den sidelommen for kjapp tilgang også slik at du merker om noen prøver å komme til?

Regner vel nesten med det siden de har lagt hovedåpning bak som sikkerhet.

Regner med fronten blir fort litt stygg om den må legges med fronten ned for å kome til utstyret?

Sidelommen merker du nok fort om noen prøver seg på (glidelåsen er ganske fast og fin for at den ikke skal gå opp av seg selv), jeg har batterigrep på kamerahuset mitt og da er det litt krunglete å få ut av lommen, men det går.

Jeg har brukt min i over et år nå, og fronten er fortsatt like pen. Bare å vaske over med en klut etter tur hvis du har vørt ute i gjørma ;) Jeg anbefaler den iallefall absolutt!

Lenke til kommentar
Stativfestet bør være midt på sekken. Det verste som finnes er at stativhode dunker i bakhodet ditt mens du går på tur.

hm, trodde alle sekkene hadde dette jeg av hva jeg har sett.

Høres jo ganske "høl i huet" ut å plassere noe slikt på siden av sekken.

Vel jeg skal ha det midt på :)

Lenke til kommentar
Sidelommen merker du nok fort om noen prøver seg på (glidelåsen er ganske fast og fin for at den ikke skal gå opp av seg selv), jeg har batterigrep på kamerahuset mitt og da er det litt krunglete å få ut av lommen, men det går.

Jeg har brukt min i over et år nå, og fronten er fortsatt like pen. Bare å vaske over med en klut etter tur hvis du har vørt ute i gjørma ;) Jeg anbefaler den iallefall absolutt!

Takk for dette Caliber, nå ble jeg veldig lysten på å få sett denne.

Håper at den ikke ser ut som du skal på full backpacker tur :p

Likte veldig godt tanken med åpning fra ryggsiden, da kan man stå på t-banen uten å få hetta f.eks.

Lenke til kommentar
Fastbackserien er fin, men mangler stativfeste og regntrekk. Kan ikke se at det er noe stativfeste på fastbacken min ihvertfall.

Tom

Det var en liten nedtur å innse det, da jeg var egentlig mest ute etter den opprinnelig.

Takk for å bekrefte hva jeg fryktet uansett :)

Tror jeg skal titte nærmere på den Caliber foreslo, da den passer mine krav rimelig perfekt ut fra hva jeg kan se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...