Gå til innhold

Tips til R/C-fly?


pululf

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

HAr lenge hatt lyst til å begynne med R/C-fly, og spiller mye på simulator (Aerofly). Jeg vet altså hvordan man styrer og flyr, jeg har vel omtrent 24 timer flytid tilsammen, med forskjellige fly og helikoptre.

Jeg lurte på hva som er lurt å begynne med, vil gjerne ha et fly som har nok kraft til å gjøre noen basic akrobatiske manøvre, slik som loop.

 

Dessuten er jeg ikke sikker på om jeg skal velge bensin eller strøm. Strøm er jo mye enklere når det kommer til vedlikehold, men flytiden er kort, og det hater jeg... Derfor har jeg egentlig mest lyst på bensindrevet fly, men det er jo både dyrere og mer stress med vedlikehold.

Hva mener dere jeg bør starte med? Helst ikke anbefal fly som man bruker for å lære seg de grunnleggende manøvrene, dette kan jeg fra før.

 

EDIT: Hva syns dere om flyene som svenske Hobbex har? Vi skal dit i dag, tenkte å kjøpe et fly der.

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte med depron-fly jeg. Altså fant tegninger på diverse forum (altså gratis og fritt publiserte) og handla inn noe elektronikk fra billige sider i utlandet.

 

Altså en liten engangssum, så tar du bare med motor og servoer over på neste depron-fly når det du starta med er pinneved :p

 

Fordelen med depron-fly er at de kan fly veldig sakte hvis du vil det. Ulempen er at det nytter ikke å fly hvis det er mer enn 2 m/s vind ute. Alt avhengig av hvor flink du er så klart.

 

 

Eller som et par kompiser har gjort, kjøpt et rimelig elektrofly, og bygd depron av restene når det er done for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...