Gå til innhold

WotLK har gjort WoW for lett?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynte å spille wow da TBC kom, likte det veldig godt. Jeg var nok en normal noob:P brukte god tid på vei opp til lvl 70. Før jeg dinget hadde jeg allerede bestemt meg å gå PvE, ender alltid opp med at jeg ødelegger ting når jeg går PvP (Agresjonsproblem? :p) Uansett da jeg dinget lvl 70 måtte jeg jo farme gear i heroics, og begynte på Attunment chainen for å kunne entre Karazhan, måtte jo selfølgelig finne meg guild, var ikke mye puging i Kara da, etterhvert spilte jeg meg oppover fikk gjort det meste av raids i TBC untatt SWP (det var for hardcore for meg:P)

Da WotLK kom ut dinget jeg 80 etter en uke og tok en god pause rett etter det, nå som har begynt igjen føler jeg alt er for enkelt, spilt rundt 1 måned og har 3 Tier 7.5 og 1 Tier 8.5, alt dette har skjedd uten raiding guild, blir for mye å sitte oppe hver kveld å raide til langt på natt, så jeg går heller pugs noe som virker alt for lett. Har opplevd flere ganger at folk som er i raidet egentlig er komplett idioter! men alle har bra gear. Alle i dag kan nesten (jeg sier nesten) entre hvilket som helst raid de vil, med litt gear og ingen peiling på tacts kan du mestre det meste. Folk trenger ikke lengre attunment og tiden som du brukte å farme gear i heroics er nesten borte.

 

Jeg mener WotLK har gjort WoW altfor enkelt i TBC og spesielt Pre-TBC(noe som jeg ikke spilte) måtte du har hjerne og experience for å kunne bli en god wow spiller, du farmet gear lenge, den tiden var det til og med vanskelig å få Rare-items, og epix var for hardcore spillere, men i dag kan alt fra hjernedøde romaniere bli fullt epic og achivments i alle raids! Jeg mener Blizzard mister grepet de gjør spillet for enkelt bare for å få flere spillere, de heller bøtter og spann med epix over hodene til folk. Til slutt tror jeg Blizzard kommer til å miste de spillerne som skikkelig liker spillet.

 

Er det bare meg som er sær? eller er det noen andre her som kan føle noe av det samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjedde i TBC, "noobs" som kun var i kara og kanskje hadde tatt gruul fikk plutselig full epic gjennom pvp. Og i Wotlk har disse spillerene som er de samme noobguildene full Tier igjen og raider alle instanser som er.

 

Før var det iallefall forskjell på kara guilds, TK,ssc-guilds , BT guilds og sunwell-guilds.

 

Nå er alle "sunwellguilds"

Lenke til kommentar

Jeg er både for og imot. - Når du var en av de få som kunne få end-tier loot så var det en stor ting, på den annen side skjønner jeg godt at Blizzard ikke kan produsere 40% content som bare 2% av spillerne har tilgang til.

 

En annen ting er at hard modes og achivments er helt meningsløst slik det er nå, "da var ulduar clkearet, la oss gjøre det en gang til, men på en litt anenn måte så det blir mye vanskeligere" (jaaa .... :roll: )

 

Det de kunne gjort var å implementere et eget tier for hard modes. - da ville de fått i både pose og sekk og tilfredsstilt begge grupper.

Lenke til kommentar

Blizzard har skjønt at noobs trenger epix for å fortsette å spille. Men eliten er 'avhengig' av wow, så uansett hvor lett og dårlig det blir så skal det et sinnsykt godt alternativ til wow, til før denne gruppa slutter med wow. Derfor fokuserer de på å gjøre noobs glade slik at de beholder størst antall kunder.

 

Blizzard er ute etter penger som alle andre privat eide selskap, kan ikke klandre dem for det.

 

Er forresten enig i at det er ganske elendig sånn som det er nå og forøvrig sånn som utviklinga har vært de siste to årene.

Naxxramas var liksom det sykeste av det syke i november 2006. Et fåtall av alle som spilte wow fikk oppleve det som kom etter anub/pw/raz/noth. Nå kan man danse igjennom hele med trasig gear og med en IQ på høyde med romtemperatur.

 

Er synd, men det kommersielle teller nok mer for Bizzard :|

Lenke til kommentar
Naxxramas var liksom det sykeste av det syke i november 2006. Et fåtall av alle som spilte wow fikk oppleve det som kom etter anub/pw/raz/noth. Nå kan man danse igjennom hele med trasig gear og med en IQ på høyde med romtemperatur.

 

Jeg skjønner poenget ditt, men eksempelet ditt er jo bullshit. Naxx er nå en entry level raid instance tilsvarende hva Kara og UBRS var, og det er også meningen. Man kunne også slacke seg igjennom MC med et middels guild og 5-10 12-åringer/AFK'er i gamle dager.

Lenke til kommentar
En annen ting er at hard modes og achivments er helt meningsløst slik det er nå, "da var ulduar clkearet, la oss gjøre det en gang til, men på en litt anenn måte så det blir mye vanskeligere" (jaaa .... :roll: )

 

Det de kunne gjort var å implementere et eget tier for hard modes. - da ville de fått i både pose og sekk og tilfredsstilt begge grupper.

 

Enig med deg der, det skal ikke være nødvendig at du selv må gjøre den vanskligste instancen i spillet vanskligere fordi den er for lett for deg!

 

Og det med guilds som du nevnte "War" det er ikke forskjell på dem lengre, guilds er guilds nå alle kan oppnå det de vil, men før var det vanskelig å starte guilds å beholde dem du måtte jobbe for at guildet ditt skulle bli (F.Eks) SSC/TK guild og du kjente fort guildene igjen og hvilke stadier de forskjellige guildene var på.

 

Har ett eksempel selv, jeg og noen kamerater startet ett eget guild i TBC, det var hardt mye jobb for det, lagde eget forum og heile greia der med applications, vi begynte å kara og jobbet oss opp til MH, noe som krevde innsats. Jeg kjenner spesielt igjen var folk som spurte om de kunne bli med i guildet, jeg svarte: Lag en application så skal vi leaders sjekke deg ut, men nei det gadd de ikke, det var stress, men likevel letet de etter en MH guild.

I dag bestemte jeg meg for å joine en PvE guild i WotLK, jeg gjorde forarbeid og fant ut at kanskje det var ett litt "long shot" for å kunne joine guildet, men jeg tok sjangsen så jeg spurte leaderen om nettside og hvor jeg skulle lage application; fikk svar tilbake det trenger du ikke, vi raider onsdag og søndag, "xxx invites you to join the guild" kom det opp på skjermen ... -.-

Lenke til kommentar

Blizzard har gjort det lettere å være casual, det har de. Ting er mer tilrettelagt for å lettere få bra gear (Vault, anyone?), men de har vel lagt til en god del motvekt ved å legge til hardmodes på veldig mye.

 

Det å bruke Naxx som klage-eksempel er bullshit. Raidet har jo blitt dratt fram igjen av Blizz fordi de ville at alle nå skulle få oppleve det, ettersom det ble launcha litt innklemt i Vanilla. Det skal jo være et raid alle kan ta. Akkurat som Kara var pug-heaven i tbc.

 

Men i grunn skulle jeg fortsatt ønske det var litt mer vanskelig innehold. Savner nesten å ha guilds man kunne beundre litt fordi de var så tidlig ute med virkelig hardcore content. Algalon er så fjern at han nesten blir borte på en måte.

Lenke til kommentar

Det kommer nok. Vi kan ihvertfall regne med 2-3 raid instances til i tillegg til Coliseum. Hvis man sammenligner Ulduar med samme tier i TBC (TK/SSC) så er nok faktisk Ulduar hakket vanskeligere, ihvertfall hvis man tar med hardmodes og Algalon i beregningen.

 

At gear er lett å få tak i kan være både positivt og negativt. For de som faktisk er flinke nok til å raide Ulduar så slipper man endeløs grinding i Heroics og Naxx for å komme dit. Men, hvis man ikke har raidet på veldig lenge, eller er helt ny i raiding, så vil det å geare seg opp igjennom heroics for så å prøve seg på Ulduar funke veldig dårlig ettersom det blir ett såpass enormt hopp i vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar
Uhm, har du i det hele tatt raidet?

Det jeg mente er at guild som sto fast i Kara i hele TBC nå er i Ulduar og står ikke fast i Naxx som de ville ha gjort med samme "nivå"

Heller ingen nye spillere i de guildene jeg tenker på.

 

Spillere som aldri så SSC eller TK er langt på veg i Wotlk, vil ikke det si at 90% i Wotlk er under SSC nivå.

Endret av War
Lenke til kommentar

Etter at BC kom har WoW sakte men sikkert blitt mer og mer easy-mode. Det startet med endringen av honor systemet. "Free epix!" Når jeg ser hvordan kompisene mine sine lvl 80-er får 6-7 epics på første dagen uten de store anstrengelsene rister jeg bare på hodet.

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar
Det kommer nok. Vi kan ihvertfall regne med 2-3 raid instances til i tillegg til Coliseum. Hvis man sammenligner Ulduar med samme tier i TBC (TK/SSC) så er nok faktisk Ulduar hakket vanskeligere, ihvertfall hvis man tar med hardmodes og Algalon i beregningen.

At gear er lett å få tak i kan være både positivt og negativt. For de som faktisk er flinke nok til å raide Ulduar så slipper man endeløs grinding i Heroics og Naxx for å komme dit. Men, hvis man ikke har raidet på veldig lenge, eller er helt ny i raiding, så vil det å geare seg opp igjennom heroics for så å prøve seg på Ulduar funke veldig dårlig ettersom det blir ett såpass enormt hopp i vanskelighetsgrad.

Nja, det er close call i såfall, en ikke nerfa Vashj/Kael'Thas var noe piss.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...