Gå til innhold

Tips til norske fantasifilmer

Lofferen

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilke norske fantasi filmer som er blitt laget.

Tenker da på filmer for hele familien og ikke bare de minste.

Har hørt om jakten på nyresteinen, men har ikke sett den selv.

Noen som har en link til en trailer av den.

Kvitebjørn Kong Valemon har jeg heller ikke sett, er den

verdt å se.

Er vel kansje dyrt å lage slike filmer, men håper det blir laget flere fanatasi

filmer kombinert med eventyr eller andre sjangere også for de litt eldre i

Norge.

Endret av Lofferen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haakon Haakonsen var jo bra en av de bedre norske fileme jeg har sett, men ikke akkuratt fantasi.

Du spør jo etter eventyr og/eller fantasi. Hvis du ikke vil ha tips til eventyrfilmer anbefaler jeg deg å stryke det i førsteinnlegget.

De to andre filmene har jeg ikke sett og de hadde vist ikke

fått veldig bra terningkast på imdb. Så de er vel lav budsjett filmer.

Sigurd Drakedreper er en spillefilm som har gått på kino, mens Mengaloth er en amatørfilm. Budsjett har forøvrig ingen sammenheng med snittet på IMDb. Jeg anbefaler deg å sjekke ut filmer til tross for dårlige snitt på IMDb, da det verken dikterer din eller min smak (det burde i alle fall ikke gjøre det) og ofte er misvisende (jeg ga for eksempel Mengaloth 7/10, vesentlig høyere enn snittet).

Lenke til kommentar
Haakon Haakonsen var jo bra en av de bedre norske fileme jeg har sett, men ikke akkuratt fantasi.

Du spør jo etter eventyr og/eller fantasi. Hvis du ikke vil ha tips til eventyrfilmer anbefaler jeg deg å stryke det i førsteinnlegget.

Mente da en kombinasjon av fantasi og eventyr, men ikke ren eventyr. De fleste fantasi filmer er jo også eventyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Lenege siden jeg har sett Haakon Haakonsen, fikk lyst til å se den igjen nå.

Så den selv igjen for et års tid siden og det var merkelig hvor mye bedre den var da jeg så den som liten. Men kom også til å tenke på hvor bra den kunne ha blitt som remake. Selv om jeg vanligvis ikke er noen fan av remakes, så har den historiemessig potensiale til å bli enda flottere :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...