Gå til innhold

Påkjørt av en utenlandsk bil


Cyrus664

Anbefalte innlegg

For et par uker siden var jeg i en trafikkulykke. Lang historie kort, en tysk lastebil smalt inn i meg på motorveien da han skulle skifte felt. Det er forsåvidt ingen tvil om hvem sin feil det var (hans).

 

Noen som har vært i en lignende situasjon og vet hvordan ting skal gjøres mtp. forsikring osv.?

 

Problemet mitt er at politiet kom og skrev en rapport. De sa jeg ikke trengte å skrive en skademelding da de ville sende rapporten til mitt forsikringsselskap. Dette viste seg å være totalt feil. Forsikringsselskapet sa at jeg måtte skrive en skademelding der og da.

 

Jeg har klart å spore opp reg.nr. på lastebilen, navn og fødselsdato på sjåføren. Har sendt inn så mye info jeg kan til forsikringsselskapet og fikk brev tilbake hvor det står...(se vedlegg).

 

Stemmer det at det er Trafikkforsikringsforeningen som skal ta seg av saken? Leste en artikkel om det på nettet, men den var gammel (fra '99 tror jeg).

post-122470-1248426533_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står jo svart på hvitt at de har sendt forespørsel til "trafikkforsikringsforeningen" i Tyskland med forespørsel om hvilket selskap vedkommende er forsikret i, så de kan etter å ha fått opplysningen kontakte det aktuelle selskapet med krav om erstatning.

Lenke til kommentar
Står jo svart på hvitt at de har sendt forespørsel til "trafikkforsikringsforeningen" i Tyskland med forespørsel om hvilket selskap vedkommende er forsikret i, så de kan etter å ha fått opplysningen kontakte det aktuelle selskapet med krav om erstatning.

 

Stemmer det at det er Trafikkforsikringsforeningen som skal ta seg av saken? Leste en artikkel om det på nettet, men den var gammel (fra '99 tror jeg).

 

Jeg tenkte kanskje det var andre veier man også kunne gå. Som det fremgikk i min første post så gjorde politiet en usendavnlig stor feil som har medført til at ting kommer til å gå mye tregere enn normalt. Jeg tar aldri mer sjansen på at det jeg får høre/lese av det offentlige eller private selskaper er sannheten.

 

Sjekket med Trafikkforsikringsforeningen i dag og informerte meg om at det er kun hvis motparten ikke har forsikring at de blir innblandet. Det bare bekrefter at det man får oppgitt av info ikke alltid stemmer. Derfor jeg skrev innlegget for å få høre om andres erfaring i slike situasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...