Zaimmer Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Hei!Jeg jobber på en skole med et stort antall bærebare maskiner. Vi bruker Symatec Ghost til kloning og windows XP som OS. Fikk i oppgave her om dage å oppgradere en klon.Jeg må da sette et deafult tema og skrivebordsbakgrunn for alle kontoer på maskinen og endre på div innstillinger i word osv.Fikk en 30 sekunder gjennomgang på hvordan dette ksulle gjøres, men har stresset i et par timer med det nå og får det ikke til. Var snakk om kopiering av en oppsatt profil og noe slikt, men får det virkelig ikke til.Dette er domene maskiner, så hver gang en ny bruker logger på skal han ha samme innstillinger som andre brukere på maskinen.Noen som har forsalg? Endret 11. januar 2016 av Zaimmer Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Det er sannsynligvis innstillinger på AD som må gjøres. Synes å huske at du bør bruke roaming-profiles for at alle brukerne skal få lik profil (de får den fra servereren). Google roaming profile, så finner du nok eksempler på det. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) for og sette det lokalt på maskinen lager du en ny bruker som du logger på og fikser alle instillingene slik du vil ha de, at ikke brukeren får ørten vil du registrere etc popups er greit. så logger du på admin igjen og høyreklikker på min datamaskin så har du "brukerinstillinger" eller noe i den duren i ene fanen (på vista atm). så merker du nye brukeren og kopierer den til default user, da vil alle som logger på maskinen få det oppsettet. husk slette brukeren du brukte etterpå også, sett et par gå på en smell der med en admin konto liggende igjen uten passord. Endret 29. juli 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå