Gå til innhold

Er det mulig å deaktivere et AVprog helt, også legge inn et nytt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter nå på en jobb-pc som har Mcafee AV installert. Jeg er veldig missfornøyd med dette programmet og har lyst til å installere Norton 360.

Er det mulig å deaktivere Mcafee fullstendig uten å avinstallere det?

Jeg har ikke lyst til å avinstallere det for jeg har ikke tilgang til keyen som jeg må ha for å installere det igjen når jeg en gang skal levere inn pcen.

PS.

Jeg trenger ingen diskusjon rundt Norton 360. Jeg vil ha det, ferdig med det.

Jeg trenger heller ikke en diskusjon rundt det å installere programmer på en jobb-pc. Jeg gjør mine egne valg, og står for eventuelle konsekvenser. (vi har ingen intern nett eller andre ting som kan ta skade av det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mulig, men absolutt ikke å anbefale. 2 antivirus programmer kommer i konflikt med hverandre uansett. Skal du bruke ett annet så må det du har installert fjernes for at maskinen din skal holdes stabil.

Lenke til kommentar

Så det er med andre ord ingen mulighet for å legge inn Norton uten å aninstallere Mcafee først? Uten å ofre stabilitet vel å merke.

Er det noen muligheter til å hente ut all info som skal til for installere Mcafee igjen før jeg avinstallere? Jeg vet at all info som f.eks cd-key blir igjen på maskinen når man avinstallerer Norton, men jeg er usikker på Mcafee.

Lenke til kommentar

Kort sagt. Er dette en jobb pc så ikke kluss med oppsettet. Ikke fjern standard programvare, er surt for IT-avdelingen din å måtte sette opp maskinen din på ny fordi du fjerner programvare spess noe så kritisk som antivirus. Og om software blir rullet ut på jobb så vil du få kluss uansett.

Lenke til kommentar

Det som kommer i konflikt med hverandre er realtime protection, så lenge det er skrudd av så tror jeg det skal gå bra ;)

Viss du har problemer med og skru det av så går det an og gjøre sånn at det ikke starter opp med Windows. Åpne startmenyen, viss du kjører Vista eller Windows 7 så skriver du MSCONFIG i søkefeltet også starter du det programmet som kommer opp, viss du kjører XP eller lavere så starter du KJØR også skriver du MSCONFIG også trykker du enter. Også trykker du på oppstart også finner du det antivirusprogrammet som du skal slå av også tar du bort krysset bakom. Viss du er usikker på hva du skal trykke bort tar du et printscreen av oppstartsruten også legger du ut i den neste posten din også skal jeg hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...