Gå til innhold

[Løst]dvd-brenner, dma-driver error, crc-error

Anbefalte innlegg

Hei

De siste dagene har jeg ødelagt 3 dvdplater og en cd-plate ved at jeg får dma-driver error, crc error. Brenneren har fungert før, men nå er det noe feil. har prøvd å google det, men de beste svarene jeg har sett er at man må bytte master/ slave og diverse ( men det har fungert før, så burde ikke gjøre noe forskjell nå) og at man skal uninstallere IDE ATA / ATAPI controllers, for så å restarte. Dette har jeg prøvd uten noe mere suksess. Har også kjørt spybot og ad-aware. Jeg kjører windows 7 trial. Legger med et screenshot. Håper noen kan komme med løsningsforslag :)

brennefeil.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan det være feil på ide ata driverne her? leste et sted at det skulle stå primary ide channel, secondary ide channel.. for leste et sted noe som handlet om "If you look in Device Manager, what is the current setting for DMA for that IDE channel?"

bilde fra min device manager:

ideata.png

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

Hm, du kan forsøke å koble fra driven, starte opp Win 7. Så steng ned igjen, koble til og la Win 7 reinstallere drivere. Er mulig de forige drivere som skaper tull dersom du oppgraderte til Win 7 isteden for å ta en ren installasjon. MS anbefalte ren installasjon ser du.

Lenke til kommentar

kontaktet hp og spurte om win7 drivere til dvdbrennern. fikk dette svaret:

Hei

Ja dette ser ut til å være et av de få tilfellene hvor Windows Vista drivere ikke er kompatible med Windows 7. Drivere skal være klare til 22.oktober er det som har blitt meg fortalt. For det er da Windows 7 final-versjonen blir lagt ut for salg.

Med vennlig hilsen

Jan Helge

HP Teknisk support

så da får jeg vel prøve å få tak i en xp-cd og kjøre dualboot

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar
men går systemet tregere når jeg har virtuell xp? på win7 og xp? eller kun på xp-systemet?

Tja, mulig litt. Jeg har ikke lagt merke til stor forskjell.

Bruker den ikke så mye, bare når ting ikke fungerer til Win7 og compatability mode svikter, og det er egentlig sjeldent.

Er noen eldre spill jeg bruker og jeg legger ikke merke til noe svikt. Men det er klart avhenging av din maskin kraft.

Lenke til kommentar
okey :) en ting til.. må jeg ha eget antivirus og brannmur i den virtuelle xp? i tillegg til det jeg har in win7?

Ja, om du velger å ha den koblet til internett. Ikke tenk på den som et program som kjøres i Win7, men som en ekte PC med XP installert.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...