Gå til innhold

DV Videokamera

Anbefalte innlegg

Hei!

Er den noen her som har litt kjennskap til DV Videokamera? Jeg skal kjøpe et DV Videokamera til max 5000-5500 kroner og da er utvalget relativt lite. Har sett på Sony, JVC og Panasonic på Elkjøp og Expert men jeg har ikke mye kompetanse på dette området. Ønsker tips og erfaringer fra dere.

Hva er bra nok? (Trenger kun DV-out.)

Fungerer disse "billigkameraene" godt nok med tanke på bildekvalitet?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildekvaliteten på kameraene i dag er stort sett av god kvalitet på alle kameraer. Det du må vurdere er under hvilke forhold du skal filme, kjøp et kamera med nightshot eller noe hvis du skal filme i mørket. Ellers er det etter min opplevelse stort sett smak og behag.

Lenke til kommentar
anbefaller dv-inn også (for kopiering mellom kameraer).

:yes:

Og dette ikke bare for kopiering mellom kameraer, men også hvis du vil kjøre den ferdig redigerte filmen tilbake på tape. Veldig kjekt måte å ha backup av filmen på. Husk at 1 time dv-video i full kvalitet kan ta opptil 10-12 GB!

Lenke til kommentar

hei

hva med denne da PANASONIC NVDS60 fint kamera med dv ut og analog ut og det er kjempe fint det har helstøpt aleminiumschassis (de fleste panasonic har det) som gjør det veldig lett og lite + at det reagerer ikke så mye på varme /kulde som noen kamera gjør.Er fordi aleminium ikke "slår seg"som Andre metaller gjør

link 1: http://www.panasonic.no/generalframeset.as...&aid=&g8=x&g1=x

Hvis du har lyst på store bror så heter den nvgs 50 og har litt til med dv inn/ut og analog inn/ut og det vel den stor forsjellen. Elkjøp 7995.-

link 2: http://www.panasonic.no/generalframeset.as...&aid=&g8=x&g1=x

alle dv kameraene leveres med fjernkontroll.

har sjekket prisen på komplett.no og de har nvgs 50 8640.- elkjøp har tilbud på denne nå så dette er et godt kjøp.

håpper dette hjalp deg litt :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...