Gå til innhold

hvor mye lån kan jeg få?


E320CDI

Anbefalte innlegg

Er få banker som gir mer enn 80% lån også. Med 250.000,- i egenkapital skulle dette tilsi et tak på 1.000.000,- i lån.

 

I disse dager så er lønn det desidert viktigste punktet. Det vil si at trådstarter ikke har en sjanse, dessverre. En person med høy inntekt (450000+) og null egenkapital vil sannsynligvis kunne få lån bare på inntekten. For banken, så er inntekt det som forteller noe om betalingsevne. Det hjelper ikke om du har 1mill på konto og vil låne 1mill til, hvis du ikke har jobb og ikke vil få det med det første. Ting har blitt MYE strengere iløpet av det siste året.

 

Joda, men når en 19 åring snakker om å ta opp et lån så lukter det kausjonist av det, og da er ikke nødvendigvis lønnen for lav like vel. :)

 

Men har gjort de samme observasjonene som deg. En person med 600.000 i lønn og "luksusfelle-forbruk", med 0 i formue, kredittgjeld osv, de får millioner slengt etter seg. Men en person som stiller med 2.000.000 i egenkapital, men har midlertidig lav inntekt pga. omskolering el.l. får problemer med å få låne noen få hundre tusen. Selv om sunn fornuft tilsier at en person som hver måned klarer å legge av penger er en mer sikker betaler enn en person som hver måned klarer å bruke mer enn de tjener.

 

Men sånn er det nå bare. Bankene og bankansatte gidder ikke å ta en skikkelig helhetsvurdering, de vil bare ha enkle "modeller".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan fortelle min situasjon.

Jeg tjente ca 300-330 000 i året og det var bare på håret at jeg fikk lån på 1.1 mill og ca 200 000 egen kap. Eg var 25 år da jeg søkte.

Kan ha litt med at jeg har pengene mine hos DNB Nor. Kanskje du er heldigere enn meg.

 

Du hadde ikke fått det i dag Du måtte hatt rundt 400k + egenkapital for å kunne gå over 1mill. Så folk med gjeld i tillegg (studielån) er sjanseløse hvis de er ute på markedet alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...