vargaz Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hei, har akkurat installert og konfigurert WDS, jeg sitter nå med et problem. Jeg får ikke clienten til å boote fra PXE, den får addresse fra DHCP, men finner ikke de nødvendige filene for boot. DHCP og WDS ligger på to forskjellige servere. Vi hadde et PXE system med symantec ghost før, jeg har funnet ut hvor det ligger og deaktivert tjenestene. Jeg har sett på http://technet.microsoft.com/en-us/library...358(WS.10).aspx ,men klarer ikke å forstå den helt. Uansett, er det noen som har noen tips å komme med? Lenke til kommentar
KennethTitl Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Noe mer info kan være nødvendig for å komme nærmere til bunns i problemet: Har du forsøkt å konfigurere DHCP option 067 på DHCP-serveren til å peke til nødvendig bootfil (f.eks "boot\x86\pxeboot.com") ? Er klienten og begge serverene i samme subnett, eller er de spredt på noe vis ? Har du testet om TFTP-serveren fungerer? Hva meldinger får du når du forsøker PXE-boot, dvs hvilke filer finner den ikke ? Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Sjekk også loggen på WDS. Husk å enable den først. Mer info her. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Takk takk, men problemet er løst. Fikk hjelp på www.windows-noob.com , problemet i sin helhet står der, løsningen var å gjøre noen endringer i rettighetene i AD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå