Carl Sagan Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Har innstalert Fedora X64. Er mer fornøyd enn med Ubuntu, men har selvfølgelig problemer: Nettverket detter ut hvert 5 min Systemet henger seg i noen sekunder hvert minutt og er ellers lite responsivt Batteritiden er elendig, har over dobblet så lang med bloated Windows Volumstyringen er dårlig, når den er på 50% er det ingen lyd, men for hver prosent oppover derfra stiger lyden dobbelt så mye som den skal gjøre Frontenden for yum (pakkebehandleren, "legg til/fjern programvare") er for simpel, men jeg klarer ikke finne en erstatning Måtte legge til vanlig bruker i sudo manuelt (visudo), men sudo-kommandoer fra vanlig bruker tar "evig tid" (man må vente et par minutt før det skjer noe) Det er det jeg kommer på i farten, er sikkert flere ting ... Endret 24. juli 2009 av Todda7 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Sikker på at det ikke rett og slett er maskinen din det er noe galt med da? Prøvd på annen maskin? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Sikker på at det ikke rett og slett er maskinen din det er noe galt med da? Prøvd på annen maskin? Alt fungerer jo strålende i windows ... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hva slags specs er det på maskinen? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Hva slags specs er det på maskinen? Dell XPS M1530 320GB 5400RPM Intel T9300 4GB DDR2 800MHz 8600M GT 256MB GDDR3 1440x900 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Todda7, anbefaler deg å starte en ny tråd ang dette, slik at det blir lettere for andre å hjelpe til. Pass på å få med alt i førstepost slik at det er lettere og raskere for andre å kunne hjelpe til Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Backports er ikke bra nei. Har innstalert Fedora X64. Er mer fornøyd enn med Ubuntu, men har selvfølgelig problemer: Nettverket detter ut hvert 5 min Systemet henger seg i noen sekunder hvert minutt og er ellers lite responsivt Batteritiden er elendig, har over dobblet så lang med bloated Windows Volumstyringen er dårlig, når den er på 50% er det ingen lyd, men for hver prosent oppover derfra stiger lyden dobbelt så mye som den skal gjøre Frontenden for yum (pakkebehandleren, "legg til/fjern programvare") er for simpel, men jeg klarer ikke finne en erstatning Måtte legge til vanlig bruker i sudo manuelt (visudo), men sudo-kommandoer fra vanlig bruker tar "evig tid" (man må vente et par minutt før det skjer noe) Det er det jeg kommer på i farten, er sikkert flere ting ... Sorry for å kapre tråden din Strømstyring i Linux er ikke noe som de store som stort sett virkelig driver utviklingen har brydd seg om. Yumex er jo en fin frontend for yum, at den er treg og henger er litt sært. Har du nyeste BIOS? Hva heter nettkortet ditt? Du har ikke noen feiloppføringer i forhold til navneoppslag? Tok og skillte denne ut jeg. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Skal prøve meg Yumex, om jeg tar meg til bryet med å innstalere Fedora igjen. Har nyeste BIOS, og nettverkskortet er Intel 4965AGN. Om jeg har noen feiloppføringer i visudo er jeg ikke sikker på, vis jeg innstalerer Fedora på nytt (har det innstalert nå i dualboot, men det er ubrukelig), så skal jeg prøve med i visudo på nytt. Endret 24. juli 2009 av Todda7 Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 [...] sudo-kommandoer fra vanlig bruker tar "evig tid" (man må vente et par minutt før det skjer noe) Har opplevd det samme. Hos meg skjedde det når iptables blokkerte trafikk lokalt (lo eller til/fra 127.0.0.1), men får det ikke til å skje nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå