Gå til innhold

Problemer med Fedora 64

Anbefalte innlegg

Har innstalert Fedora X64. Er mer fornøyd enn med Ubuntu, men har selvfølgelig problemer:

Nettverket detter ut hvert 5 min

Systemet henger seg i noen sekunder hvert minutt og er ellers lite responsivt

Batteritiden er elendig, har over dobblet så lang med bloated Windows

Volumstyringen er dårlig, når den er på 50% er det ingen lyd, men for hver prosent oppover derfra stiger lyden dobbelt så mye som den skal gjøre

Frontenden for yum (pakkebehandleren, "legg til/fjern programvare") er for simpel, men jeg klarer ikke finne en erstatning

Måtte legge til vanlig bruker i sudo manuelt (visudo), men sudo-kommandoer fra vanlig bruker tar "evig tid" (man må vente et par minutt før det skjer noe)

Det er det jeg kommer på i farten, er sikkert flere ting ...

Endret av Todda7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Backports er ikke bra nei.

Har innstalert Fedora X64. Er mer fornøyd enn med Ubuntu, men har selvfølgelig problemer:

Nettverket detter ut hvert 5 min

Systemet henger seg i noen sekunder hvert minutt og er ellers lite responsivt

Batteritiden er elendig, har over dobblet så lang med bloated Windows

Volumstyringen er dårlig, når den er på 50% er det ingen lyd, men for hver prosent oppover derfra stiger lyden dobbelt så mye som den skal gjøre

Frontenden for yum (pakkebehandleren, "legg til/fjern programvare") er for simpel, men jeg klarer ikke finne en erstatning

Måtte legge til vanlig bruker i sudo manuelt (visudo), men sudo-kommandoer fra vanlig bruker tar "evig tid" (man må vente et par minutt før det skjer noe)

Det er det jeg kommer på i farten, er sikkert flere ting ...

Sorry for å kapre tråden din :p

Strømstyring i Linux er ikke noe som de store som stort sett virkelig driver utviklingen har brydd seg om.

Yumex er jo en fin frontend for yum, at den er treg og henger er litt sært. Har du nyeste BIOS? Hva heter nettkortet ditt?

Du har ikke noen feiloppføringer i forhold til navneoppslag?

Tok og skillte denne ut jeg.

Lenke til kommentar

Skal prøve meg Yumex, om jeg tar meg til bryet med å innstalere Fedora igjen.

Har nyeste BIOS, og nettverkskortet er Intel 4965AGN.

Om jeg har noen feiloppføringer i visudo er jeg ikke sikker på, vis jeg innstalerer Fedora på nytt (har det innstalert nå i dualboot, men det er ubrukelig), så skal jeg prøve med i visudo på nytt.

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...