Gå til innhold

Pixmania - fortolling?


Anbefalte innlegg

Har forstått det slik at Pixmania er et fransk(?) selskap som sender varer til mesteparten av europa. Er prisen som opplyses i NOK på pixmania.com den totale og endelige prisen jeg må betale hvis jeg bestiller fra dem, eller kommer det noen slags fortollingsgebyr og annet rart oppå dette?

Endret av hagfors
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har forstått det slik at Pixmania er et fransk(?) selskap som sender varer til mesteparten av europa. Er prisen som opplyses i NOK på pixmania.com den totale og endelige prisen jeg må betale hvis jeg bestiller fra dem, eller kommer det noen slags fortollingsgebyr og annet rart oppå dette?

 

Nå er det en stund siden jeg bestilte noe derfra, men jeg synes å huske at mva er inkludert på et tidspunkt i bestillingen, deretter forsvinner det, og man må legge til norsk mva selv.

 

På fakturaen står prisene i NOK med moms på 0%, med merknad om at MVA på 25% skal betales til transportøren. Det de ikke nevner er at man også må betale utleveringsgebyr (den gangen på NOK 50,-) per pakke. Så ikke bestill billige ekstragreier som kabler, cd-mapper og lignende, for med 50,- ekstra for hver av dem er de ganske dyre.

 

Når jeg tenker meg om vil jeg anbefale deg å ikke bestille noe fra Pixmania i det hele tatt.

Lenke til kommentar

hmm, det skal da ikke være noen ekstra kostnader i form av toll osv når man bestiller fra pixmania. Men vær obs på at de legger til forsikring eller noe annet tull som du må velge vekk om du vil ha den prisen som står oppgitt. Det er en stund siden sist jeg bestillte, men det kom ingen ekstra utgifter utover det som stod på nettsiden når jeg bestillte.

 

Litt anderledes, men for noen dager siden bestillte jeg noen saker fra lefdal. Pakkene ble sendt fra sverige uten at det medførte noen problemer med toll eller andre avgifter.

 

BTW: er det ikke gøy med 3 forskjellige svar når man spør om noe? :)

Endret av noob11
Lenke til kommentar

Hentet fra Pixmania, angående moms:

 

TILBUD OG SERVICE

 

Hvordan håndteres norsk moms?

 

Når du bestiller på Pixmania, ser du alle prisene inkludert norsk MVA. Du betaler momsen til Pixmania direkte på websiden, og Pixmania håndterer importpaipirene inn til Norge.

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte å kjøpe er en kitchen aid blender. Ser de selger dem for 1389 kroner, mens de her i norge koster fra 2200 og oppover mot 3000. Regner ikke reklamasjon som veldig sansynlig, da disse maskinene har rykte på seg for å holde veldig lenge. Så uansett om det blir en 50 lapp her og der i ekstra gebyr kommer det like vel ganske billig ut.

 

Får vel bare prøve å registrere en bruker hos dem og se hva slags priser som kommer frem etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt.

 

Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker p_report.gif-knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen.

 

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...