Gå til innhold

Hvordan reagerer kristne på antikristen musikk?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer enkelt og greit på hvordan kristne mennesker reagerer på musikk/tekster med et antikristent budskap ala de her:

I’m spitting blood in the face of god

I puke sulphur in the face of Christ

Dawn of blood, it’s neverending

Lucifer now descending

Hate arise, crush the lies

Day of blood, it’s neverending

Lucifer now descending

Hate arise, kill all lies

Dawn of lust, it’s neverending

Lucifer now descending

Lucifer now descending

Lord of blood, I’m neverending

Lucifer I am descending

Hate arise, Jesus dies

In Hora Mortis Nostræ!

Jesus Christ reborn, to be ripped and torn

And feel the rush inside,

we share the blood of Christ

We are the sinners of the flesh!

We share the blood of Christ and feel the rush inside

How sweet his death!

I’ll bring you death with every memory

This kiss of life will seal the end

Ave… Ave…

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De hører vel ikke på det i det hele tatt tenker jeg... :) Teksten er kanskje litt i overkant anti religiøs?

Får å stille spørsmålet tilbake, hva tenker satanister/antikristen musikk elskere når de hører sølvguttene? Får de gåsehud på gåsehuden av å høre på dem?

:)

Lenke til kommentar
De hører vel ikke på det i det hele tatt tenker jeg... :) Teksten er kanskje litt i overkant anti religiøs?

Får å stille spørsmålet tilbake, hva tenker satanister/antikristen musikk elskere når de hører sølvguttene? Får de gåsehud på gåsehuden av å høre på dem?

:)

tja, kan komme med en kommentar på dette.

selv liker jeg musikk med antikristent budskap, men det bør være sarkastisk, blasfemisk og med glimt i øye slik som dette:

Den ovenfornevnte teksten blir i grunn litt for passiv og kjedelig.

Kristen musikk?

Ta feks dette:

Jeg vet ikke om jeg skal spy eller le...

Lenke til kommentar

Nå er jo Black Metal etc. blitt såpass mainstream at også en del kristne hører på det. Jeg tror at mange av dem tenker som så at teksten er skrevet på en halvtime av noen som egentlig ikke bryr seg så mye, eller som lager en tekst som skal fylle opp et par tradisjonelle kriterier, så det er sikkert ikke så farlig. Men noen band har jo en høyre antikristen profil enn andre, og da vil jeg anta at iveren sitter lenger inne.

Synes selv at slike Lucifer-tekster er helt uinteressante. Kunne egentlig ønsket meg mer målrettet torpedering av religion.

Endret av Strappado
Lenke til kommentar

Hører av og til på Burzum og Immortal, siden det minner meg om tenåringstiden, men jeg liker egentlig bedre progressiv og/eller psycedelisk rock from 60-70 tallet.

Med black metal er det ikke tekstene jeg bryr meg så mye om, men selve den dystre, mystiske steminingen.

Har også sort langt hår og går mye med helt sorte klær, så de fleste tror vel om meg at jeg er en bloddrikkende satanist, selv om jeg liker å lese bibelen og be.

Lenke til kommentar

De reagerer vel ikke i det hele tatt, fordi de ikke hører på "bråket". Folk som ikke vant til svartmetall klarer ikke å høre noe annet enn bare bråk og skriking. Sånn musikk krever litt tilvenningstid for å faktisk skjønne noe av og ikke bare høre en vegg av støy.

Å prøve å overbevise noen som aldri har hørt svartmetall at dette er skikkelig ONDT og UKRISTENT og TØFT er dødfødt, for det eneste de vil si er "fy faen for noe drit, at du orker å høre på dette" og bare gå.

Ta f.eks. ei kontordame på jobb. Før delte hun kontor med sjefen min, og han liker å høre på powermetal eller Dream Theater når han jobber. Det er helt grei, melodiøs musikk med dyktige sangere og musikere. Men det eneste hun hørte var BRÅK.

"ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KAN DU IKKE SLÅ AV DEN DRITEN DER DA?!!! ER JO BARE SKRIKING OG BRÅK!!!!"

Også fant hun P3 igjen på radion..det bare nytter ikke å tvinge på folk en musikkgenre og tro at de skal skjønne noe av det.

Teksten kan være så antikristen og blodspyttende som den bare vil, er jo ingen som hører den likevel.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg ser særlig store forskjeller mellom svartmetall og mange vanlige poplåter som har et fullstending meningsløst og overfladisk budskap. Tror det viktigste for kristne er at de hører på musikk fordi de liker musikken, men om de legger så stor verdi i musikken at det blir mer viktig enn Jesus, så er de på feil vei.

Ærlig talt er mye kristen musikk amatørmessig og kjedelig, men det finnes jo noen fine.

Lenke til kommentar
Jeg lurer enkelt og greit på hvordan kristne mennesker reagerer på musikk/tekster med et antikristent budskap ala de her:

Denne er ganske anti-kristen, men er vel strengt talt ikke noe å reagere på.

Lucifer now descending

Lucifer now descending

Dawn of lust, it’s neverending

Lucifer now descending

Lucifer now descending

Lord of blood, I’m neverending

Lucifer I am descending

Hate arise, Jesus dies

In Hora Mortis Nostræ!

Denne er jo kristen egentlig. Den beskriver jo bare endetiden med lucifers oppstandelse osv.

And feel the rush inside,

we share the blood of Christ

We are the sinners of the flesh!

We share the blood of Christ and feel the rush inside

How sweet his death!

I’ll bring you death with every memory

This kiss of life will seal the end

Ave… Ave…

Denne beskriver jo bare hvordan kristne ser verden, jesus døde for oss, og vi betaler tilbake med å synde i massevis. Det er jo kristent!

Lenke til kommentar

Hvis ingen syndet ville jo grunnlaget for kristendom blitt borte også, det skjønner du vel? HFor ha er det å tilgi når det ikke er gjort noe galt? Men grunnlaget for synd i kristendommen er lagt på et nivå som er så utenfor og på tvers av vår natur st det ikke mulig å la være å bedrive synd og det er jo det geniale med kristendom! Først lurer du tilhengerne til å tro at de synder ved å finne på ting som bryter totalt med den menneskelige natur og væremåte og deretter innbiller du dem at de trenger å tro på en kar som kan fri dem fra den (innbilte) synden! Genialt!!

Er det rart at normalt intelligente mennesker IKKE tror på dette? Nope!

Vet ikke om andre her inne husker det, men noe av det første av "svart" metal jeg hørte var ei gruppe som het Venom. De hadde en del rare anti kristne tekster og en herlig riff og det var faktisk mulig å få med seg hva vokalisten sang om til og med, noe jeg sliter litt med i noen sanger av nyere svartmetal... Men dette bandet fikk jo en fryktelig mottagelse i de kristne miljøene og som vanlig ble det bare dertil mer populært ... Akkurat som Madonna og paven... he he.

Har vel alltid hatt en dragning mot det litt sortere av metall, men hører i dag på omtrent alt så lenge det er melodiøst.... Min mellomste sønn hadde en kompis på middags besøk her for noen dager siden (Han er tolv) og kompisen hans satte seg ned ved middags bordet med store øyne og utbrøt, "Mutter og fatter hadde aldri hatt Nightwish på mens vi spiser!". Tror vi steg noen hakk i hans øyne... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Nå var nå det i ytterkant antireligiøse tekster du hadde funnet, men generelt sett så tror jeg det nok stort sett er for religiøse som for ikke-religiøse. Jeg har ingen problemer med å sitte å høre på en låt med en religiøs undertone, som f.eks. Mat Kearney -- Closer to love.

Noen ganger vil melodi alene kunne være utslagsgivende, mens andre ganger kan en tekst være treffende for flere brukergrupper. Så lenge låten gir meg et endorfin-fyrverkeri så kan det være det samme hva det synges om for min del. :)

Lenke til kommentar

Det er kort og godt skuffende at slik musikk er blitt mainstream. Enda verre blir det av at folk i miljøet går rundt med t-skjorter med "Drep de kristne" på. Skal dette kun være en morsom spøk?

Dessuten synes jeg at miljøene på mange måter avslører seg selv når de bruker symbolikk fra Bibelen og dermed er veldig opptatt av den. Det er ikke langt fra hat til kjærlighet heter det... Og disse miljøene er åpenbart svært opptatt av kristne og Bibelen. Hvis de virkelig var kule burde de vært helt likegyldige.

Lenke til kommentar
Det er kort og godt skuffende at slik musikk er blitt mainstream. Enda verre blir det av at folk i miljøet går rundt med t-skjorter med "Drep de kristne" på. Skal dette kun være en morsom spøk?

Dessuten synes jeg at miljøene på mange måter avslører seg selv når de bruker symbolikk fra Bibelen og dermed er veldig opptatt av den. Det er ikke langt fra hat til kjærlighet heter det... Og disse miljøene er åpenbart svært opptatt av kristne og Bibelen. Hvis de virkelig var kule burde de vært helt likegyldige.

Miljøet rundt det er ikke hva det engang var da. Og kan vel ikke si det er mainstream heller.
Lenke til kommentar

Jeg som kristen liker ikke å høre på antikristen musikk. Jeg hører ikke på det til vanlig, men kommer jo borti det i enkelte situasjoner (som huskonsert på skolen). Da prøver jeg rett og slett å overse sang/tekst/growling, og hører heller på musikken i seg selv. Jeg skal ikke nekte for at det fins bra antikristne låter.

Dere legger ut satyricon, burzum og immortal som eksempler på antikristen musikk. Dette er tre bra band, som kan det de gjør, og så sammenligner dere det med sonseed og låta O3K fant fram? Det blir rett og slett for dumt, spesielt med tanke på at "det meste kristen musikk er dårlig". Nei, sjekk da heller ut Casting Cowns, DC Talk, Leeland, Kanye West, Kirk Franklin, Aretha Franklin, Mary Mary osv.

Lenke til kommentar
Enda verre blir det av at folk i miljøet går rundt med t-skjorter med "Drep de kristne" på. Skal dette kun være en morsom spøk?

Det er kopier fra T-skjorter som ble laget på tidlig 90-tall. Da var det i alle fall ikke ment som en spøk.

Lenke til kommentar

Det er temmelig mange rundt om i Norge som faktisk mener at alle kristne burde fjernes fra samfunnet over tid, enten ved ulovliggjøring av religion, opplysningskampanjer, osv.

Det betyr ikke at noen faktisk har tenkt å drepe noen kristne, men det er en stor undergruppe i samfunnet som tror at de kristne holder samfunnet igjen. Blant annet meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...