treant Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Heisann der kjære forumbrukere! Jeg har et lite, men irriterende problem på min nye Acer Aspire 5737z: http://acer.no/acer/product.do?link=oln85e...wrAjaxHistory=0 Da jeg mottokk pcen så var det haugevis med crap på pcen, så jeg installerte XP pro istedenfor Vista Home. Men da jeg skulle til å innstallere driveren til skjermkortet (nVidia Gefore 9400G M)så får jeg bluescreen. OG det er bare driverne til skjermkortet som ikke vil bli installert. Jeg har prøvd å reinstallere XP pro, og forskjellige versjoner og SPer. Jeg har prøvd å laste ned skjermkortdriver fra Acer sin hjemmeside, prøvd andre drivere også. Jeg også prøvd i sikkerhetsmodus. Uannsett hvilken driver og hvordan jeg gjør det så får jeg bluescreen, eller så vil ikke driveren bli installert. Feilmeldingen sier at jeg må avinstallere/sjekke nydlige installerte hardware,driver osv Håper det er noen som klarer å hjelpe meg her: | Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Her:) last ned nyeste eller 156 versjonen er det vel som funker hvis det bugger seg skikkelig. Husk også å last ned modded inf og erstatt gamle inf fila:) sorry for dårlig forklaring. Skjønner du ikke den kan jeg skrive en bedre i morra når jeg er opplagt;) Lenke til kommentar
treant Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Hei og takk for svar! Skjønte ikke helt siden:p flott at du har lyst til å hjelpe til, greit om du kommer tilbake til på kvelden, i kveld: > er så trøtt og frustrert over pcen akkuratt nu! Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 hehe kan lage en ferdig fil til deg jeg:) du kan å pakke ut:)? @ jeg rarer eller ziper før upload? går det bra for deg;)? Lenke til kommentar
treant Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 jaa: > det hadde vært flott! Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 må ha mailen din jeg:) så får du ok download speed. Inver deg til et rom. Send den på pm eller bare skriv den her:) Lenke til kommentar
treant Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 PM: > Noen andre som har noen innspill? : > ' Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 PM: > Noen andre som har noen innspill? : > ' tok mailen som sto på profilen din:) have fun:) Lenke til kommentar
treant Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 okey takk! Skal fikse det imårra etter jobb, det er bare å installere driveren riiight? : > Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 okey takk! Skal fikse det imårra etter jobb, det er bare å installere driveren riiight? : > stemmer det:) gi et pling hvis den ikke funker. Så skal jeg gi deg en eldre versjon som funker på alt:) Lenke til kommentar
treant Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 aaah, klikker snart! Samme feilmelding og bluescreen: | Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 aaah, klikker snart! Samme feilmelding og bluescreen: | aha legger ut en ny driver til deg i morgen bare gå inn på den mappen jeg deler med deg;) Lenke til kommentar
treant Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 fant ut at det var bios versjonen jeg har på pcen som fucker opp xp drivere. Tar ikke sjansen på å flashe - så jeg installerer vista på den igjen jeg... MEn takk for all hjelp :> Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 fant ut at det var bios versjonen jeg har på pcen som fucker opp xp drivere. Tar ikke sjansen på å flashe - så jeg installerer vista på den igjen jeg... MEn takk for all hjelp :> aha:) windows 7 dude;) Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Typisk at jeg kom på at jeg har fikset en sånn pc og lagt inn xp:) driver tok jeg herifra just in case hvis du skulle ombestemme deg. Hvis ikke funker 156 fra laptopvideo2go x) Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg opplever akkurat det samme problemet Får bluescreen etter å pøve å innstalere driver, til akkurat samme pc ... Noen som vet hva problemet kan være? Ville satt pris på det Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 nå står problemet lenger opp:) så jeg ville settet pris på om du gadd å lese gjennom før du stilte dumme spørsmål:P står også hvordan du kan fikse det. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg sitter akkurat på 1.08 biosen, og de har problemer med nvdia xp drivere. Det finnes ikke no driver versjon som faktisk fungerer, man får uansett bluescreen etter instalasjonen. Eneste som funker er å enten upgradere til 1.10 eller downgrade biosen til 1.06. Dessverre, så er det eneste som funker. Jævlig irriterende. jeg får gjøre det når har tid, sitter akkurat på dualboot med vista og xp. Alle drivere funkerer, bortsett fra skjermkortdriveren. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 En liten update:) Da har jeg fixet problemet. Eneste jeg gjorde var å dra på acer sitt nettside og laste ned nyeste biosen som er 1.10. Etter at jeg oppdaterte, funka driveren problemfritt! Sitter på 190 driven nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå