Gå til innhold

Slutte med godteri? :o

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en gutt på 14 år som vil slutte med godteri,..

Jeg har veldig lett for å legge på meg, men også lett for å slanke meg!

men clue er at jeg er en godteriboms, så det er litt vanskelig!:)

ekk'e feit, har noen bildekk, og jeg vil gjerne få det vekk fra kroppen...

jeg har starta me å trene mye, benkpress,situps,biceps,triceps, etc...

og nesten alle vennene mine er tynne og har sixpack, og nå er det min tur!:-)

tips/råd til hvordan jeg kan slutte? :-)

takk for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaffe deg nye vaner, rett og slett. Hver gang du føler at du trenger godteri, kjøp deg noe frukt, skjær frukten i biter og bruk yoghurt som dip. Det er godis som er sunt det ;) Vet det er lett for meg å si hva du skal gjøre, for jeg vet selv hvor vanskelig det er å kutte ut godteriet.

Lenke til kommentar

Jeg har sluttet, og det enkleste som funker for meg er å virkelig sette meg ned en kveld, og tenke at ; fra nå av skal jeg ikke spise mer godteri før jul. Jeg synes dette er enklere enn å for eksempel kutte ut godteri gradvis. Med denne tankegangen kan jeg "bare" si til meg selv når jeg blir fristet til å kjøpe en sjokolade; "du har ikke lov".

Et tips er å ikke kutte ut godteri for alltid (det hadde jo vært det beste, men ikke i tankegangen). Da er det lett å bare bli irritert over at du -aldri- skal spise en sjokolade igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har sluttet, og det enkleste som funker for meg er å virkelig sette meg ned en kveld, og tenke at ; fra nå av skal jeg ikke spise mer godteri før jul. Jeg synes dette er enklere enn å for eksempel kutte ut godteri gradvis. Med denne tankegangen kan jeg "bare" si til meg selv når jeg blir fristet til å kjøpe en sjokolade; "du har ikke lov".

Et tips er å ikke kutte ut godteri for alltid (det hadde jo vært det beste, men ikke i tankegangen). Da er det lett å bare bli irritert over at du -aldri- skal spise en sjokolade igjen.

Skal prøve det :D

har holdt meg en uke uten godis nå :)

Lenke til kommentar

Det er sinnsykt vanskelig å la være å spise godis/snacks. Selv tar jeg meg ofte i å prøve å finne på 'unnskyldninger' for å si til meg selv at det er greit at jeg spiser det og det. "Jeg har jo vært på to treninger i dag"

Det så funker for meg når jeg har noe godt foran meg, er å tenke godt gjennom hva som motiverer meg. Når jeg har trent så hardt, ønsker jeg da å ødelegge det ved å ta den lille sjokoladen? Nei, jeg gjør ikke det. Så da dropper jeg den.

Jeg har også funnet ut at 100% stopp er vanskelig, og fører til at jeg gir opp helt. Derfor tillater jeg meg å skeie ut litt på f.eks kino med en 50grams daimsjokolade. Når jeg bevisst gjør det slik, får jeg ikke dårlig samvittighet, og kan fortsette med snopestoppen etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg var også glad i snop en gang, men det dabbet vekk litt etter litt etter at jeg begynte med styrketrening.

Skaffet meg bare litt kunnskap på kjøkkenet som førte til at jeg lærte å sette pris på skikkelige måltider, samt frukt og bær som er naturlig snax. :w00t:

Hvorfor spise slikt industriprodusert gummisnop som bare er en tam etterligner av det man får av naturen selv? Smaker jo heilt ræv i forhold!

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at den eneste måten jeg ikke kan spise godteri på, er å ikke ha det tilgjenglig. Har jeg det tilgjenglig, spiser jeg det smått til det er tomt, men hvis jeg ikke har det, har jeg ikke lyst på det heller.

Lenke til kommentar

Å få ruter på magen er egentlig genetisk bestemt, andre er født med mindre muskler og ser mer ripped ut, mens andre er født med svære muskler og ser litt bulk ut.

Egentlig ganske enig med MrLG, ikke ha goderti tilgjenglig. Jeg er også 14 år gammel, og jeg har ikke drukket brus på 3 mnd nå. Hvordan det? - Å ikke ha brus tilgjenglig. Nå hvis jeg ser en cola, så frister det meg ikke i det heletatt. Og ang snopen, jeg har faktisk nesten sluttet med det og, kjøper bare sjokoladerosiner avogtil. (helg)

En annen ting er å spise seg mett på hvertmåltid, og prøv å ungå karb fordi det blir du sulten av igjen. Spiser du deg mett på hvert måltid vil du holde deg unna søttsaker og sette pris på ekte mat.

En annen ting er å lage noe sunt, som smoothie. Ta bær, kesam og jus og kjør det! - Og har et til tips, hvis du føler at du virkelig har lyst på noe søtt, så ta en spiseskje honning eller noe, hvorfor ikke spise noe naturlig sunt og noe som er laget av naturen?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Noe som fungerer bra for meg er å pusse tennene med en gang jeg får lyst på noe usunt.

en dag her da jeg så at vi hadde en sjokoladeplate i skapet, tenkte jeg at jeg skulle prøve det med å pusse tennene.. det virket bra, takk! :)

skal holde meg lenge uten godis, nå :) (kanskje et lite glass brus til maten i helga :D)

jeg har også hørt at hvis man ikke spiser godteri på en stund, får man ikke lyst på det heller.. er det sant?

Lenke til kommentar
Noe som fungerer bra for meg er å pusse tennene med en gang jeg får lyst på noe usunt.

en dag her da jeg så at vi hadde en sjokoladeplate i skapet, tenkte jeg at jeg skulle prøve det med å pusse tennene.. det virket bra, takk! :)

skal holde meg lenge uten godis, nå :) (kanskje et lite glass brus til maten i helga :D)

jeg har også hørt at hvis man ikke spiser godteri på en stund, får man ikke lyst på det heller.. er det sant?

Bare hyggelig å hjelpe.

Lenke til kommentar
Å få ruter på magen er egentlig genetisk bestemt, andre er født med mindre muskler og ser mer ripped ut, mens andre er født med svære muskler og ser litt bulk ut.

Nja, det er en sannhet med modifikasjoner. ALLE har sixpack, de har dog litt individuellt utseende og størrelse, men det er fettprosenten det vanligvis går på.

Og mange av disse "naturlig bulka" folka hadde nok ikke hatt vondt av en liten diett ;)

Går nok litt latskap i for mange å omtale seg selv som "naturlig kraftig", for å unngå å revidere kostholdet sitt.

Lenke til kommentar

Er egentlig berre å bestemme seg for å ungå sukker, sukker er avhengiheitsskapande så når du har vendt deg av med det så vil du heller ikkje savne det veldig mykje.

Pass berre på å også unngå kunstig søtningstoff da dette bidrar til å opprettholde sukkeravhengigheita.

Ofte når du har lyst på sukker så er det fordi du er litt sulten eller har lavt blodsukker, da hjelper det å ete noke anna som f.eks frukt eller ei brødskive.

Lenke til kommentar

Jeg har selv tidligere holdt meg uten godteri i 3 år, og jeg hadde aldri lyst på godteri. Faktisk heller ikke kake eller lignende!

Jeg har også funnet ut at 100% stopp er vanskelig, og fører til at jeg gir opp helt. Derfor tillater jeg meg å skeie ut litt på f.eks kino med en 50grams daimsjokolade. Når jeg bevisst gjør det slik, får jeg ikke dårlig samvittighet, og kan fortsette med snopestoppen etterpå.

50 grams daimsjokolade? Det kan man spise HVER dag uten at det påvirker treningen. På kino spiser man 100 grams sjokolade med popcorn. Det er å skjeive ut! Jeg har tidligere trent vekk 14 kilo i en vokseperiode så jeg kan en del på dette feltet. Jeg er 14 år.

Endret av dih
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...