Gå til innhold

Blackberry Bold 9000 fra USA med Onecall abonnement. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte nylig en Blackberry Bold 9000 unlocked over e-bay uten å vite mye om emnet på forhånd.

Sitter her nå med min BB og et abonnement fra OneCall og har ikke lyktes med å koble meg til ett mobil nettverk.

Prøver å søke etter Nettverk, men ender opp med "scan for network failed". :(

Selger sende med et sim kort fra vodafone, vet ikke hvorfor, men med dette sim kortet klarer jeg i alle fall og søke opp nettverkene. Der kan jeg velge mellom Telenor 2g/3g, Netcom 2g/3g, Nettwork Norway 2g.

Velger da en av disse og får signalstyrke på måleren, men etter 10 sec går den tilbake til "bare emergency calls".

Lett nettet rundt ett tips uten hell.

Håper noen her kan gi meg noen tips før jeg må prøve å returnere den til selger og håpe jeg får pengene tilbake.

=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

One Call sine sim-kort er vel litt spesielle, sidan det på ein måte er eit norsk og eit italiensk sim-kort i eitt. (Dersom ein legg til eit ekstra eittal før pinkoden får ein opp det italienske). Eg ville prøvd eit simkort frå f.eks. Telenor eller Netcom, i tilfelle problemet er at telefonen ikkje taklar One Call simkortet. Men elles virkar det vel som om problemet kanskje er at den mobilen ikkje er så unlocked som han burde vore.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

takk for svar!

kan se om jeg finner noen med annet Sim kort og prøve det, samtidig sende en mail til selger og høre ang. den unlockingen han har gjort. (får helt sikkert ett ærlig svar :p)

Hvis noen andre har vært borte i problemet, eller har brukt en ulåst BB fra usa i norge, tar jeg gjærne mot flere tips. =)

Endret av Atilles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...