sinnaelgen Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 det er noe merkelig med funksjonene med scullerhjulet (onwhweeldow, onwheelup) . hvis jeg bruker setpoint (mus innstillingene ) og stiller ingen scroll for scrolle hulet så utføres dise onhint-ene bare en gang for hver bevegelse på hjulet . stiller jeg scrolle hjulet til å scrolle en linje av gangen så utføre onwhweeldow eller onwheelup (avhengig av retningen ) 2 ganger for hver bevegelse på hulet i nettleseren må innstillingen stå en linje får å scrolle en linje. ende l andre programmer ser ikke ut til å ha noen innvirkning på denne innstillingen. så hvor kan dise funksjonene ikke fungere normalt ? noen som vet hvordan man kan løse dette ? Lenke til kommentar
ThePascal Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jo for å få den til å gjøres en gang kan du sette Handled(parameteren) til TRUE. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 (endret) hvor i dette eksemplet vil du sette handled til true ? procedure TForm7.FormMouseWheelDown(Sender: TObject; Shift: TShiftState; MousePos: TPoint; var Handled: Boolean); begin inc(mt); if mt > 1000 then mt :=0; label2.Caption:=inttostr(mt); end; mt er en teller som øker med 1 ( i dette eksemplet ) hver gang hjulet gjør et klikk Endret 8. august 2009 av elg-elg123 Lenke til kommentar
ThePascal Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jo jeg ville satt Handled boolske variabelen til "True" på slutten av prosedyren. procedure OnWheelDown(... var Handeled: Boolean); begin //Gjør noe ... end procedure TForm7.FormMouseWheelDown(Sender: TObject; Shift: TShiftState; MousePos: TPoint; var Handled: Boolean); begin inc(mt); if mt > 1000 then mt :=0; label2.Caption:=inttostr(mt); Handled := True; end; Håper jeg hjalp deg der, og velkommen tilbake! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå