Gå til innhold

Trenger hjelp til hvordan "rydde" på pc.

Anbefalte innlegg

Har veldig lite peiling på hvordan den virker. Det jeg har merket meg er at harddisken viser mindre ledig minne enn det jeg kan forstå.

I dag havnet jeg inn på AppData. Her fant jeg tre mapper; Local, LocalLow og Roaming. Disse inneholdt til sammen over 10GB. Her var det utrolig mye "søppel" som jeg trodde var slettet fra pc`en.

Hvordan kan jeg vite hva som kan slettes uten at pc`en føkkes opp?

Hvordan kan jeg styre hvor jeg vil lagre alt jeg laster ned?

Finnes det sider med "lynkurs", for pc-dummies?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv CCleaner. Programmet sletter alt av midlertidige internettfiler, Cookies, nyleg brukte filer og mykje meir unødvendige ting. Pass på å sjå gjennom instillingane før du kjører gjennom, for det er ikkje mulig å gjenopprette.

Eg brukte dette nyleg på ein 3 år gammal familiePC, som brukte 10 min på å starta skikkeleg opp, fjerna over 10 GB, men den gjekk ikkje noko særleg raskare :p

Ang. korleis du styrar kvar lagrede filer skal ligge, så må me veta kva for ein nettlesar du brukar!

Endret av 657
Lenke til kommentar

Takk. Den forklarte en del...faktisk ble jeg litt for ivrig, slik at jeg tydeligvis slettet litt for mye (kommer opp noen feilmeldinger).

Det stod i artikkelen at reinstallering en gang i året er smart. Tror jeg skal prøve meg på det. Det jeg trenger er data til Roboform, Thunderbird og Bokmerker i Firefox. Er det bare å kopiere de respektive mappene til disse programmene på en ekstern harddisk, og etter jeg har reinnstallert er det bare å kopiere de tilbake?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...