BRDP Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hei. Jeg hadde tenk å skifte tennplugger og sette på et powerfilter til golfen min men så er et bitte lite problem, hvordan i tusan får jeg av det dekslet som ligger over motorblokka hvor det står i min situasjon 1.6 16V jeg har skrudd litt på biler før men det var på litt eldre biler som ikke har et sånt lokk. Kan noen beskrive det for meg eller vise meg en video hvor de tar av dette lokket det hadde vert så fint både for da kan jeg spare noen små kroner ved å slippe å ta den på verksted vær gang jeg skal skifte pluggene eller vaske filtert mitt foreksempel. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
different Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Ikke bytt tennplugger hvis du ikke klarer å få av motordekselet. Men, det skal ikke være så vanskelig. Se hvor det er festet (dra litt i det, da skal du lett kjenne hvor det sitter fast), og når du finner det ut tar du frem verktøy. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Dekslene på en Golf er vel festet på samme måte som VW's kjære bror Seat: Det er som regel noen runde plastdeksler på dekselet, disse vipper du av med et lite flatt skrujern (har dekselet vært løsnet før kan det godt være plastdekslene mangler). Nedi hullene der står bolter med sekskantet hode som du løsner med en pipe med forlenger. Luftfilteret ligger inni dekselet på et vis, så det går slanger opp i dekselet. Disse løsner du bare (se etter at de faktisk er festet i dekselet slik at du ikke løsner noen andre slanger). Slangene kan sitte veldig godt, så du må gjerne vri fram og tilbake samtidig som du trekker dem løs. Nå skal det gå an å vippe dekselet litt opp i forkant. Da ser du hvordan det er festet i bakkant. Sannsynligvis med noen bolter eller skruer som er skrudd nedenfra og opp i dekselet i bakkant av motoren. Skru ut disse og dekselet er løst . Pass på å dekke til innsuget så du slipper at støv kommer ned i motoren. Så snur du dekselet på hodet og ser hvordan luftfilterboksen er festet, som regel med klips eller skruer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Du sier at du har en 1.6 16V? Altså en FSI-motor? Denne kan være forskjelllig fra den de fleste har, en 102 hk 8V. Endret 24. juli 2009 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Golf 4 med 16v motor? Isåfall er det bare å røske dekslet opp. På noen sitter det svinhardt, men må bare ta i. Du kan forresten ikke montere powerfilter på den, for luftfiltret sitter inni dekslet. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Du sier at du har en 1.6 16V? Altså en FSI-motor? Denne kan være forskjelllig fra den de fleste har, en 102 hk 8V. Golf IV fikk 16v motor i 2001(105hk), og så går de tilbake til 8v motor i V (102hk). FSI har 16V motor (115hk) i både firer og femmer golf Lenke til kommentar
joka Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 stemmer ikke helt.. golf 4 fikk 1,6 16v i mai 2000 1,6 16V fsi golf 4 har 110 hk.. motorkode BAD 1,6 16V fsi golf 5 har 115 hk.. mototkode: BAG, BLP og BLF Lenke til kommentar
Selle Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 2001 Modellen av Golf ble presantert i mai 2000 Er ganske sikker på at alle med 16v motor er 2001 modeller eller nyere i følge chassinummer, selv om noen er registrert i 2000 Har ikke fasit på fsi motorene, men på wikipedia står det at golf 4 fsi har 117 PS (115 hp/86 kW), og Golf 5 115 PS (113 hp/85 kW) Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 i flg mekonomen har golf 4 1,6 16V fsi 81 KW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå