Gå til innhold

Windows opplevelseindeks, Er den til å stole på?

Anbefalte innlegg

Hei. Har de siste månedene kjørt Windows 7 64 Bit. Er for å si det mildt kjempefornøyd.

Men må si at jeg stusser litt når resultatet fra opplevelseindeksen kommer på bordet..post-197300-1248386527_thumb.png

Når det gjelder prosessor og minne så er det sikkert greit.

Har kun Raptor disker i maskina de scorer "bare" poeng. Synes det er litt lite. Er jo tross alt Raptor disker, og de er jo etter hva jeg har forstått noe av det raskeste og bedre som finnes på markedet.

Er det kanskje Windows som har tatt neste generasjon (SSD) disker på forskudd.

eller kanskje det er en liten bug i RC kandidaten til Windows?

Har også ett 295 GTX kort Og det gir "bare" 6,4 poeng Litt rart det også synes nå jeg.

Er det noen som har noen erfaringer å dele med her, Så er jeg evig takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har de siste månedene kjørt Windows 7 64 Bit. Er for å si det mildt kjempefornøyd.

Men må si at jeg stusser litt når resultatet fra opplevelseindeksen kommer på bordet..post-197300-1248386527_thumb.png

Når det gjelder prosessor og minne så er det sikkert greit.

Har kun Raptor disker i maskina de scorer "bare" poeng. Synes det er litt lite. Er jo tross alt Raptor disker, og de er jo etter hva jeg har forstått noe av det raskeste og bedre som finnes på markedet.

Er det kanskje Windows som har tatt neste generasjon (SSD) disker på forskudd.

eller kanskje det er en liten bug i RC kandidaten til Windows?

Har også ett 295 GTX kort Og det gir "bare" 6,4 poeng Litt rart det også synes nå jeg.

Er det noen som har noen erfaringer å dele med her, Så er jeg evig takknemlig.

Du kan få informasjon om hva de individuelle tallene betyr og hvilken virkning de får for deg. En rangering på 5 og 6 vil jeg annta er blandt de raskeste maskinene på markedet når opplevelsesinndeksen ble laget. Vet ikke om windows har satt opp kravene på opplevelsesinndeksen fra vista til win 7.

Jeg tror ikke opplevelsesinndeksen gir særlig relevans til ytelsen på ditt system, men er bare en liten pekepinn på om systemet f.eks. kan takle å vise video i HD, eller vise dette "aero" skin tullet osv. Ønsker du å vite mer om din ytelse bør du heller bruke programmer som 3dmark, superpi osv, for å sammenligne med andre systemer som har samme komponenter.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei.

Jeg får: prosessor 7,7

Minne 7,8

Grafikk 7,9

Spillgrafikk 7,9

Primær harddisk 6,1

Å jeg har raptordisker i raid, så e ve ikke om opplevelseindeks stemmer helt eller om man er nødt til å ha ssd..

Mi marskin.

I7920 4ghz

evga x58 classified

6G 1600mhz ramm

evga 295

Lenke til kommentar

Jeg får:

Prosessor: 6,2

Minne: 6,2

Grafikk: 4,8

Spillgrafikk: 4,7

Primær harddisk: 5,4

Har en HP HDX 18 laptop

T9400 duo 2,53ghz

4gb DDR2 SDRAM

GeForce 9600M GT

2x250 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm

Hvordan er dette til laptop å være? Noen andre med laptop som kunne lagt ut resultatene sine? Får jeg bedre resultater hvis jeg avslutter noen programmer mens jeg kjører testen? Lastet ned + at jeg spilte poker på nettet når jeg tok testen hehe, så lurte bare på om det kunne ha påvirket resultatene mine?

Endret av Kris00011
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...