woah Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Problemet er at dataen ikke skrur seg på. Jeg trykker på startknappen og alle viftene begynner å gå i ca. 2 sek før de slutter, deretter venter jeg 5sek så begynner de igjen. Dette er alt som skjer. Det virker som oppstartsprosessen går i en slags loop. Hva kan problemet være? Specs om det skulle være nødvendig: CPU Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz RAM Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB GPU Gainward GeForce 8800GTS 640MB HK ABIT ip35PRO Lenke til kommentar
657 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Eg har eit liknande problem sjølv, eg har ein Vostro 220, frå Dell. Eg har då også berre hatt den i rundt to veker. Hos meg lyser start knappen oransje/gul i steden for blå. Dette betyr at hovudkortet ikkje kan initialisere. Er det sånn hos deg også? Eg har sendt ein mail til Dell der eg forklarar problemet, dei har bedt meg ringa dei for å gjennomføra ein "grundig" feilsøking. Eg kjem til å gjere det i dag, når eg står opp. Har du same problem, så skal eg gje deg ein tibakemelding om det er får ut av telefonsamtalen. Lenke til kommentar
woah Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Eg har eit liknande problem sjølv, eg har ein Vostro 220, frå Dell. Eg har då også berre hatt den i rundt to veker.Hos meg lyser start knappen oransje/gul i steden for blå. Dette betyr at hovudkortet ikkje kan initialisere. Er det sånn hos deg også? Eg har sendt ein mail til Dell der eg forklarar problemet, dei har bedt meg ringa dei for å gjennomføra ein "grundig" feilsøking. Eg kjem til å gjere det i dag, når eg står opp. Har du same problem, så skal eg gje deg ein tibakemelding om det er får ut av telefonsamtalen. Det som skjer når jeg prøver å skru den på er at jeg ser POST-kodene for oppstart av dataen og veldig kort tid etter kommer POST-koden for avslutting av systemet. Deretter starter det på nytt og sånn går det i en loop som jeg forklarte. Det kan jo være mulig at HD'en har strøket med og ikke virker. Håper dog at det ikke er problemet. Lenke til kommentar
woah Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Noen som har peiling? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Fikk et lignede problem på en NC6120 laptop, gikk i "ring" fikk opp valg om start windows slik det fungerte tidligere mm. kom ingen vei uansett valg der, så restarta maskina, gikk inn i bios og der var harddisken borte. Antok den var død, men gikk i eska for å kikke etter en annen disk (kjøpt i vinter) der var det en XP pro CD som fulgte med for 4 år siden prøve den først, først med reparasjon men den gikk ikke, jaja er disken "død" får prøve og installere på nytt, fikk opp tre deler av disken, der C var ukjent format, formaterte og la inn XP, har fungert greit bortsett fra at programma på E på disken er der, men noen er ubrukelige.. Ville tatt en kikk i Bios etter HD, er den der spørs det, men min som var forsvunnet "kom tilbake" etter reinstallasjon, om du ikke har noe du ikke vil miste på disken kan en reinstall gi nye svar, går den i loop med restarter da og kan det være andre feilkilder enn operativsystemet (disk som har mista hukommelsen).. Lenke til kommentar
woah Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Fikk et lignede problem på en NC6120 laptop, gikk i "ring" fikk opp valg om start windows slik det fungerte tidligere mm. kom ingen vei uansett valg der, så restarta maskina, gikk inn i bios og der var harddisken borte. Antok den var død, men gikk i eska for å kikke etter en annen disk (kjøpt i vinter) der var det en XP pro CD som fulgte med for 4 år siden prøve den først, først med reparasjon men den gikk ikke, jaja er disken "død" får prøve og installere på nytt, fikk opp tre deler av disken, der C var ukjent format, formaterte og la inn XP, har fungert greit bortsett fra at programma på E på disken er der, men noen er ubrukelige.. Ville tatt en kikk i Bios etter HD, er den der spørs det, men min som var forsvunnet "kom tilbake" etter reinstallasjon, om du ikke har noe du ikke vil miste på disken kan en reinstall gi nye svar, går den i loop med restarter da og kan det være andre feilkilder enn operativsystemet (disk som har mista hukommelsen).. Men problemet er at jeg aldri kommer så langt som at jeg får sett etter i bios. Så jeg har absolutt null peiling på hva som kan være galt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå