KjellV Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Har koblet til diskettstasjonen for å installere Serial-ATA drivere men når jeg prøver å lese fra disketten kommer det opp "A: er ikke tilgjengelig. Fant ingen ID-adressemerke på disketten." Kommer opp slik på alle disketter, til og med nye. Prøver jeg å formatere disketten kommer det opp "Windows kan ikke fullføre formaterngen". Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Mm, min diskettstasjon finner ikke NOEN disketter, enda jeg finner de diskettene på nabo PCen.. Heh, kanskje den faktisk er ehrpa? Hadde jeg aldri tenkt over engang Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 F43n, da får jeg ikke installert windows Må jo installere noe driver-greider i begynnelsen av XP-installasjonen når man har S-ATA. MEN jeg kom plutselig på noe. Kanskje jeg tar feil *håpe jeg dreit på leggen nå* Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Og hvis kabelen har tre kontakter prøv en av de andre kontaktene. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Kabelen går bare en vei i begge ender og det er bare 2 plugger på den. Lenke til kommentar
Nisselord Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 F43n, da får jeg ikke installert windows Må jo installere noe driver-greider i begynnelsen av XP-installasjonen når man har S-ATA. MEN jeg kom plutselig på noe. Kanskje jeg tar feil *håpe jeg dreit på leggen nå* Dummere å skaffe seg / låne en CD til å boote.... Bootable CD.... Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Kabelen går bare en vei i begge ender og det er bare 2 plugger på den. Bruk den ytterste, der vil du se at noen ledninger er skjært løs, og vendt rundt en gang før de er klemt på plass igjen. Siden det ikke er slik med den innerste pluggen vil ikke den virke. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Dette er da kabelen min. Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Dette er da kabelen min. Om du har muligheten, bør du teste med en annen kabel, men microplex er ikke kjent for å selge dritt, så det kan være noe galt med Floppy'n. Jeg opplevde akkurat det samme da jeg modifiserte min egen kabel ved å kutte av den ytterste pluggen på kabelen, og teipet den rund. Vet ikke hvorfor det er forskjell på ytterste og innerste plugg på floppykabelen, men det kan jo være forskjell på diverse floppyer (nygammel). Uansett: Enten er kabelen feil, eller så er Floppy'n dau... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå