[email protected] Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Har en laptop som kjører Xp og en annen laptop som kjører Vista. Vil gjerne kunne styre Xp pc'n fra Vista'n. Prøvde en gang et program som het noe sånt som Teamviewer, som fungerte helt greit - men cluet her er at TV. koster penger, og det gidder jeg ikke bruke på dette. Forslag til freeware som gjør denne jobben? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Fant et som heter TightVNC så prøver det, om det er noen andre jeg burde prøve så rop ut! Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hvilken versjon av XP er det du har? Dersom du har XP Pro, kan du bruke det innebygde Terminal Server Client (denne funker ikke mot XP Home). Skriv "mstsc.exe" i søkefeltet eller Kjør feltet til Vista, så får du fram denne klienten, skriv deretter inn IPen eller datamaskinnavnet til XP maskinen. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Må Vistapc'n også ha en fast ip, eller holder det at den som skal styres har det? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Har en laptop som kjører Xp og en annen laptop som kjører Vista. Vil gjerne kunne styre Xp pc'n fra Vista'n. Prøvde en gang et program som het noe sånt som Teamviewer, som fungerte helt greit - men cluet her er at TV. koster penger, og det gidder jeg ikke bruke på dette. Forslag til freeware som gjør denne jobben? Teamviewer er gratis for privat bruk. http://www.teamviewer.com/no/index.aspx Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Må Vistapc'n også ha en fast ip, eller holder det at den som skal styres har det? Du må ikke ha fast IP på noen av maskinene. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Har en laptop som kjører Xp og en annen laptop som kjører Vista. Vil gjerne kunne styre Xp pc'n fra Vista'n. Prøvde en gang et program som het noe sånt som Teamviewer, som fungerte helt greit - men cluet her er at TV. koster penger, og det gidder jeg ikke bruke på dette. Forslag til freeware som gjør denne jobben? Teamviewer er gratis for privat bruk. http://www.teamviewer.com/no/index.aspx Jøss, er det blitt gratis.. DIGG Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Bare funker det! Ikke noe konfigurering, IP eller annet tull, kabel eller trådløst, routere el...! Det enkleste er ofte det beste! Lykke til! Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Ja, akkurat som det var før. Er up-and-going-strong nå. Knallprogram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå