Gå til innhold

Stein Erik Hagen flagger ut - toppen av grådighet?


Hva mener du om Hagens utflagging?  

164 stemmer

  1. 1. Hva mener du om Hagens utflagging?

    • Grådig
      83
    • Ikke grådig
      81


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke tenke meg at det er sunt for et tenkende vesen å sitte i kassen på Rimi. :)
Jeg synes flere her avslører at de har et veldig nedlatende menneskesyn. Man har behov for arbeidere i alle typer stillinger i samfunnet og det gjør dem ikke til dårligere mennesker. Det største problemet med slike stillinger er faktisk de som rakker ned på disse folkene og stigmatiserer dem.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke tenke meg at det er sunt for et tenkende vesen å sitte i kassen på Rimi. :)
Jeg synes flere her avslører at de har et veldig nedlatende menneskesyn. Man har behov for arbeidere i alle typer stillinger i samfunnet og det gjør dem ikke til dårligere mennesker. Det største problemet med slike stillinger er faktisk de som rakker ned på disse folkene og stigmatiserer dem.

Jeg ser ikke ned på dem i det hele tatt; jeg mener bare at slike jobber er så ensformige og kjedelige at de ikke burde utføres av mennesker. Lønnen er også alt annet enn anstendig.

 

Hvis kassajobber er OK, hvorfor er det nesten bare ungdommer og studenter som tar dem?

Lenke til kommentar
En annen ting er om slike McJobs som Rimi-Hagen skaper egentlig kan kalles arbeidsplasser, og hvorvidt de gangner samfunnet på lang sikt. Jeg kan ikke tenke meg at det er sunt for et tenkende vesen å sitte i kassen på Rimi. :)

Vel det er nå dette folk vil ha. (Eller er det verre å jobbe på Rimi enn Rema, Bunnpris, Coop, osv.?) Det finnes fremdeles småbutikker som ikke er en del av de store kjedene, så det finnes alternativer. Hvis dette skal være kritikk mot Hagen må det være det svakeste i hele tråden.

Det at folk vil ha disse butikkene, betyr ikke at det er greit å jobbe der.

 

Nei, det er ikke verre å jobbe på Rimi i forhold til de andre kjedene i dagligvaremafiaen. Det er samlebåndsjobber uansett hvilket navn som står på skiltet utenfor.

 

Kan du nevne navnet på noen dagligvarebutikker i Norge som ikke er en del av de store kjedene? Jeg vet ikke om én.

Lenke til kommentar
Tullprat.... Det er Kapitalisme og ambisjoner som bringer verden fremover...

Det er bare delvis sant. Mye av den teknologiske utviklingen har blitt drevet av NASA, det amerikanske forsvaret og offentlige universiteter. Jeg kommer ikke på en eneste privat institusjon som har gjort like mye for menneskeheten som disse.

Lenke til kommentar
Tullprat.... Det er Kapitalisme og ambisjoner som bringer verden fremover...

Det er bare delvis sant. Mye av den teknologiske utviklingen har blitt drevet av NASA, det amerikanske forsvaret og offentlige universiteter. Jeg kommer ikke på en eneste privat institusjon som har gjort like mye for menneskeheten som disse.

Og selskaper hovedsaklig i privatsektor.

 

GE og MS er to selskaper som utviklet denne verden i en enorm retning.

Lenke til kommentar
En annen ting er om slike McJobs som Rimi-Hagen skaper egentlig kan kalles arbeidsplasser, og hvorvidt de gangner samfunnet på lang sikt. Jeg kan ikke tenke meg at det er sunt for et tenkende vesen å sitte i kassen på Rimi. :)

Vel det er nå dette folk vil ha. (Eller er det verre å jobbe på Rimi enn Rema, Bunnpris, Coop, osv.?) Det finnes fremdeles småbutikker som ikke er en del av de store kjedene, så det finnes alternativer. Hvis dette skal være kritikk mot Hagen må det være det svakeste i hele tråden.

Det at folk vil ha disse butikkene, betyr ikke at det er greit å jobbe der.

 

Nei, det er ikke verre å jobbe på Rimi i forhold til de andre kjedene i dagligvaremafiaen. Det er samlebåndsjobber uansett hvilket navn som står på skiltet utenfor.

 

Kan du nevne navnet på noen dagligvarebutikker i Norge som ikke er en del av de store kjedene? Jeg vet ikke om én.

Tahir Market, Trondheim f.eks. (Kartlink) Er i hvert fall et par til i Trondheim, og plenty i Oslo.

 

Vet ikke hvor mye bedre det er å jobbe der enn på Rimi. Eller om det er spesielt ille å jobbe på Rimi eller tilsvarende. Folk jeg kjenner som har jobbet der har aldri klaget.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke ned på dem i det hele tatt; jeg mener bare at slike jobber er så ensformige og kjedelige at de ikke burde utføres av mennesker. Lønnen er også alt annet enn anstendig.
Det er faktisk folk som ønsker jobber hvor de ikke trenger tenke så mye og hvor de ikke trenger å ta med seg seg utfordringer fra jobben som de må gruble rundt og diskutere på fritiden.
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke ned på dem i det hele tatt; jeg mener bare at slike jobber er så ensformige og kjedelige at de ikke burde utføres av mennesker. Lønnen er også alt annet enn anstendig.
Det er faktisk folk som ønsker jobber hvor de ikke trenger tenke så mye og hvor de ikke trenger å ta med seg seg utfordringer fra jobben som de må gruble rundt og diskutere på fritiden.

Hvis det er så greit å sitte i kassa i dagligvarebutikker, hvorfor er det nesten bare ungdommer som jobber der?

Lenke til kommentar
En annen ting er om slike McJobs som Rimi-Hagen skaper egentlig kan kalles arbeidsplasser, og hvorvidt de gangner samfunnet på lang sikt. Jeg kan ikke tenke meg at det er sunt for et tenkende vesen å sitte i kassen på Rimi. :)

Vel det er nå dette folk vil ha. (Eller er det verre å jobbe på Rimi enn Rema, Bunnpris, Coop, osv.?) Det finnes fremdeles småbutikker som ikke er en del av de store kjedene, så det finnes alternativer. Hvis dette skal være kritikk mot Hagen må det være det svakeste i hele tråden.

Det at folk vil ha disse butikkene, betyr ikke at det er greit å jobbe der.

 

Nei, det er ikke verre å jobbe på Rimi i forhold til de andre kjedene i dagligvaremafiaen. Det er samlebåndsjobber uansett hvilket navn som står på skiltet utenfor.

 

Kan du nevne navnet på noen dagligvarebutikker i Norge som ikke er en del av de store kjedene? Jeg vet ikke om én.

Tahir Market, Trondheim f.eks. (Kartlink) Er i hvert fall et par til i Trondheim, og plenty i Oslo.

 

Vet ikke hvor mye bedre det er å jobbe der enn på Rimi. Eller om det er spesielt ille å jobbe på Rimi eller tilsvarende. Folk jeg kjenner som har jobbet der har aldri klaget.

Nevn en norsk dagligvarebutikk som ikke er med i noen kjede. Jeg vet selvsagt at det finnes innvandrerbutikker som er uavhengige, men dette er som oftest familiebedrifter der familien jobber dag og natt for å få det til å gå rundt. Det er neppe snakk om lovlige ansettelsesforhold i alle tilfeller.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke ned på dem i det hele tatt; jeg mener bare at slike jobber er så ensformige og kjedelige at de ikke burde utføres av mennesker. Lønnen er også alt annet enn anstendig.
Det er faktisk folk som ønsker jobber hvor de ikke trenger tenke så mye og hvor de ikke trenger å ta med seg seg utfordringer fra jobben som de må gruble rundt og diskutere på fritiden.

 

Det er sant, det finnes folk som ønsker det, men færre folk enn antallet som har slike jobber.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva mener Spenol er en anstendig lønn for arbeid som ikke krever mer enn at du er ærlig, og over 18 om du skal selge alkohol og tobakk?
F.eks. en lønn som gir deg råd til å handle i butikken hvor du jobber.
Rimi bør ikke få problemer her, men mange luksusbutikker ville fått problemer.

Ikke hvis de skal kjøpe de gode varene. Folk med kassalønn må nok holde seg til FirstPrice og Euroshopper.

Lenke til kommentar
Hva mener Spenol er en anstendig lønn for arbeid som ikke krever mer enn at du er ærlig, og over 18 om du skal selge alkohol og tobakk?
F.eks. en lønn som gir deg råd til å handle i butikken hvor du jobber.
Rimi bør ikke få problemer her, men mange luksusbutikker ville fått problemer.

Ikke hvis de skal kjøpe de gode varene. Folk med kassalønn må nok holde seg til FirstPrice og Euroshopper.

 

Prisen på en first price tannkrem er ca. 10 % av en merketannkrem. Det sier litt om hvor store marginer visse selskap har på varene sine. Det er veldig synd at Lidl måtte gi opp her i landet.

Lenke til kommentar
Det er ikke akkurat lite stressende å jobbe i butikk heller. Det er visstnok veldig stressende.

Det er i alle fall stressende å jobbe på steder som McDonalds. Der løper faktisk de ansatte mellom disken og maskinene. Når en belaster kroppen så mye, bør en i det minste få en økonomisk kompensasjon for belastningen, men det er overhodet ikke tilfellet her.

 

Men igjen - hvis slike jobber er holdbare, hvorfor er det bare ungdommer som tar dem?

Lenke til kommentar
Det er ikke akkurat lite stressende å jobbe i butikk heller. Det er visstnok veldig stressende.
Da jeg studerte jobbet jeg selv endel i butikk. Det var absolutt ikke gode arbeidsforhold, men jeg vil ikke kalle det stress.

Jeg vet ikke om det nødvendigvis er stressende å jobbe i dagligvarebutikker, men det må være en grunn til at det er så stor gjennomtrekk i slike stillinger, samt at det nesten bare er ungdommer som besitter dem. Eller hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...