Gå til innhold

Hvordan forsinke subtitle? srt. fil

mfb

Anbefalte innlegg

Når jeg har film på pc'en min og åpner i vlc media player finner jeg ofte subtitles som passer, men hvor teksten f.eks kommer 1 sek for tidlig som gjør det irriterende å se filmen.

Finnes det noen programmer jeg kan laste ned gratis på nettet der jeg kan legge inn srt fila og forsinke all undertekst slik at det kommer til riktig tidspunkt i filmen?

takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I VLC er det mulig å justere timingen på underteksten. Om du går i options/preferences, så finner du en liste over "hotkeys"/hurtigtaster. Der kan du velge hvilke taster som skal øke og senke forsinkelsen på underteksten. :)

Husk at du må restarter VLC etter du har satt nye hotkeys/hurtigtaster før de fungerer.

Lenke til kommentar

Hvor den hotkey-lista ligger er avhengig av hvilken versjon av VLC du har. I de nyerer versjonene så skal de ligge under "Grensesnitt/Interface" - "Hurtigtastinnstillinger/Hotkeys" om jeg ikke tar feil.

Har dessverre ikke VLC på PCen nå, også sitter jeg på et utrolig tregt mobilt bredband, så jeg får ikke lastet det ned heller.

Lenke til kommentar

Viktig at du merker av boksen for Advanced Options visst du gjer som Skagen sei!

Prøv og hold inne ctrl, mens du trykkar på H eller J. Dette var standard instillingar når eg sjekka hos meg.

Endret av 657
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...