Gå til innhold

Nytt skjermkort til eldre PC

Gjest medlem-125302

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-125302

Hei,

jeg vurderer om jeg skal kjøpe meg et Sapphire "Vapor-X" Radeon HD 4890 1GB GDDR5 skjermkort, men er litt usikker på om det kanskje blir litt "overkill" for mitt nåværende system. Har også vurdert Toxic versjonen, men Vapor-X har HDMI utgang og skal være mer stillegående etter hva jeg har lest.

Jeg har en datamaskin med et Asus M2A-VM hovedkort, en AMD Athlon X2 7850 Black Edition prosessor, og 4GB DDR2 800 MHz RAM. Mitt nåværende skjermkort er et Gainward GeForce 7950GTS 256MB, som begynner å bli litt gammelt.

Har veldig lyst på dette kortet, men jeg mistenker at jeg kanskje ikke hadde lagt merke til noe ytelsesforskjell hvis jeg valgte en billigere type. Noen som har meninger om dette? Hva med 2GB versjonen? Er den verdt de 300 kronene ekstra?

Endret av medlem-125302
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

jeg vurderer om jeg skal kjøpe meg et Sapphire "Vapor-X" Radeon HD 4890 1GB GDDR5 skjermkort, men er litt usikker på om det kanskje blir litt "overkill" for mitt nåværende system. Har også vurdert Toxic versjonen, men Vapor-X har HDMI utgang og skal være mer stillegående etter hva jeg har lest.

Jeg har en datamaskin med et Asus M2A-VM hovedkort, en AMD Athlon X2 7850 Black Edition prosessor, og 4GB DDR2 800 MHz RAM. Mitt nåværende skjermkort er et Gainward GeForce 7950GTS 256MB, som begynner å bli litt gammelt.

Har veldig lyst på dette kortet, men jeg mistenker at jeg kanskje ikke hadde lagt merke til noe ytelsesforskjell hvis jeg valgte en billigere type. Noen som har meninger om dette? Hva med 2GB versjonen? Er den verdt de 300 kronene ekstra?

Er ikke den prosessoren basert på Phenom I? Isåfall vil den være litt flaskehals sammenlignet med Core2 CPU-er. Men ikke fryktelig mye. Så jeg ville heller ha gått for et billigere skjermkort om jeg var deg. F.eks GTX 260. Kan fåes for rundt 1600,-. Og du vil få mye, mye bedre ytelse enn du hadde. GTX 260 er hakket bedre enn Radeon 4870. Eller så kan du jo bare velge 4870 1GB.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-125302

Okey, i så fall går jeg for Radeon 4870 siden jeg har litt dårlig erfaring med GeForce kort på grunn av drivere.

Hva om jeg oppgraderer prosessoren også? Får ikke oppgradert til noe bedre enn AMD Phenom X4 Quad Core siden hovedkortet ikke har AM3 socket, men den er vel også basert på Phenom I?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...