morgan_kane Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 HEi tenkte å koble sammen to trådløse rutere trådløst. grunnen er at det blir for dårlig signalstyrke til å kunne spille på den ene der jeg sitter og bruker jeg en annen så får jeg ikke internett. hovedruteren som har internett er en edimax br 6504n og den andre rutern er en adsl ruter fra telenor, en såkalt zyxel 660 HWT et eller annet. får det ikke til å funke vet ikke heller hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
657 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Eg trur ikkje det går å kopla dei saman trådlaust. Men visst ein sett dei attmed kvarandre, og enkelt og greit berre koblar den eine til ethernet porten på den andre, så trur eg det skal gå. Mulig du må bruka ein PC til å administrera det, vertfall visst det skal vera trådlaust. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Eg trur ikkje det går å kopla dei saman trådlaust.Men visst ein sett dei attmed kvarandre, og enkelt og greit berre koblar den eine til ethernet porten på den andre, så trur eg det skal gå. Mulig du må bruka ein PC til å administrera det, vertfall visst det skal vera trådlaust. ruterne er over 20m fra hverandre. den zyxel rutern er en adsl ruter så det går ikke få internett inn på den med vanlig kabel uansett. Lenke til kommentar
marradi Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Eg trur ikkje det går å kopla dei saman trådlaust.Men visst ein sett dei attmed kvarandre, og enkelt og greit berre koblar den eine til ethernet porten på den andre, så trur eg det skal gå. Mulig du må bruka ein PC til å administrera det, vertfall visst det skal vera trådlaust. ruterne er over 20m fra hverandre. den zyxel rutern er en adsl ruter så det går ikke få internett inn på den med vanlig kabel uansett. Du kan koble dem sammen, sett den andre ruteren i bridge-mode. Vet ikke helt hvordan du gjør det for din ruter. Men hva mener du med at det ikke går an å "få internett med vanlig kabel"? Endret 24. juli 2009 av marradi Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 adsl rutern har bare et inntak som er en liten telefon plugg i. skal mye gjøres å få en lankabel inn dit og det ville ikke funke uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå