Gå til innhold

[Løst]Forslag til hva jeg kan bruke en datamaskin uten hardisk til?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har en bærbar pc, der disken sluttet og funke for litt siden (tror skrivehodet døde) og nå leter jeg etter måter jeg kan bruke den uten en harddisk.

Jeg har prøvd Ubuntu via live cd'n, og det fungerer bra til Firefox og sånt, men jeg kan ikke lagre noen innstillinger eller noe også er det litt tregt noen ganger. Noen som vet om en distro som er laget for og kjøres via cd?

Jeg har en minnepenn på 8GB som jeg lurer på om den kan brukes til en hardisk? Er det kjappere og kjøre en live "cd" via minnepennen?

Også har jeg nærmest null kunnskap innen Linux. Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan bruke den til noe?

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd DSL nå, men det var ikke akkurat brukervennlig og hadde det styggeste utsende jeg har sett ever. Styggheten kan jeg overleve med, men det verste var at den ikke fant nettverkskortet mitt som Ubuntu finner viss jeg boter opp live cd'n.

Edit: Prøver nå og legge inn ubuntu på en minnepenn via UNetbootin.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Hvis du legger inn ubuntu på en minnepenn via unetbootin vil Ubuntu fortsatt bare være "live-cd"

Men kan du ikke bare boote opp Ubuntu med cd, for å så instalere Ubuntu på minnepennen?

Jeg vet det. Noen forslag om hvordan jeg kan installere Ubuntu skikkelig på en minnepenn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...