Wrasko Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Hei. Jeg har i huset mitt en Inteno X5668. Den står i andre etasje. Mellom første og andre etasje har jeg murgulv av litt tykk standard. Mellom første og kjeller har jeg ekstremt tykt murgulv. Dvs ca 50cm tykt. Jeg skal ha hobbyrom nede i ett rom i kjelleren. Så signalene fra routeren må gå gjennom både gulvet til første etasjen, kjellergulvet samt en vegg til på 40cm (mur med armering). Med andre ord, når jeg sjekket for skoj med min AA1, så fikk jeg ekstremt svakt signal (fikk sjokkerende nok signal i det hele tatt).. Jeg skal ha en annen stasjonær pc der inne, blir det bra nok signal til at den kan brukes som server og til annet med en normal antenneforsterker? Eller går det å skjøte på lang ledning på en ekstern antenne? Vil signalene "lagge" mye da? (hvis jeg bruker som server til mediasenter f.eks). Har egentlig ikke mulighet til å legge en cat5 kabel hele veien... Tips? edit: liten ting på tampen, har på 100% transmit power, men virker lange eller korte "preamble" best? Har nå på lange Endret 23. juli 2009 av Wrasko Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Eller så kan du kjøre Internet gjennom strømnettet i veggen For eksempel Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 klikkelink funket fjell for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå