Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[OPPDATERT, NY] Erfaring med IKEA-sofa?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK sofa, men ikke verdens beste å sitte i i forhold til mer "fluffy" sofaer. Med et par puter fungerer den greit. Har hatt to slike i 4-5 år nå, holder bra og ser fine ut fortsatt. De med skinn er en del mer solide enn de med stofftrekk, så er ikke kun trekket som gjør skinnsofaene dyrere. Stoffsofaene har ikke heldekkende plate i bunn (i tillegg til avstivning i tre) og tåler ikke at man hiver seg i sofaen etter jobb. Har prøvd ut begge typer noen år i en ungdomsklubb. Minst fem av de med stofftrekk har blitt retunert, men ingen av de i skinn.

Lenke til kommentar
...Spørsmålet er om sittekomforten. Blir i stuen hjemme den skal brukes. Må jo ikke være helt jævlig å sitte i helst..

Synes ikke sofaen er krise å sitte i, men den er ikke en typisk "sleng deg ned på sofaen og sov-sofa", til det er den for kantete i armlenene. Men fungerer fint til vanlig sitting. Det lureste er vel at du tar deg en tur til IKEA og prøvesitter en sofa i de fleste vanlige stillingene du kommer på ;).

Lenke til kommentar
Utrolig hard og ukomfortabel å sitte i, men har like vel hatt et par av de der opp gjennom studenttiden. Prisen er jo hyggelig, også er det veldig kjekt med avtagbbart trekk.

Husk at skinntrekkene ikke er avtagbare da. :) Men lettere å holde rent enn vanlig stofftrekk, så det spiller kanskje ikke så stor rolle.

Klippan er jo en klassisk IKEA-sofa, de er ikke så ille å sitte i. Ikke veldig komfortable, men helt greie til å være såpass billige.

Lenke til kommentar

Siste sofaen vil jeg ikke anbefale. Vi hadde en 3seter og en 2seter av disse, og byttet raskt. Putene er gode å sitte i... i to uker, så siger de sammen,og en må bruke resten av fritiden din på å dytte putene sammen, samt flytte dem inn imot sofaryggen igjen. Selv hu dama på IKEA sa noe om at den sofaen ikke var det smarteste de hadde laget da vi kjøpte ny.

Vi kjøpte heller en http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S39840440 , og er veldig godt fornøyd med denne.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med en sofa fra Living, som du finner hos flere av de norske møbelkjedene (ulike navn på like modeller, men fremdeles Living som produsent). Her får du en rimelig modulsofa med en av de bedre sittekomfortene jeg kunne finne, og ønsker du stoler til finnes dette også i en rekke ålreite varianter. Faktisk foretrekker jeg Living-stolene mine fremfor Stressless-sofaen jeg har foran TV-en! Med god skinnkvalitet kom en 2,5-seter + to stoler på snaue 10.000. Da var det noe rabatt inne i bildet, men salg er det jo alltid på disse :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...