Thommisen Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hei. Jeg lurte bare på om noen vet sånn ca hvor mye det koster for hele lett-mc lappen? Jeg skal ta den nå snart tenkte jeg men hvis den er for dyr så kan jeg ikke ta den. Hvor mange timer må man kjøre? Hva koster det forskjellige? Kommer ikke på noe mere i farten. Hilsen meg Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Prisene kommer an på hvor du bor etter hva jeg har hørt, billigst om du bor på landet. Jeg tar lappen i Bergen, og jeg har betalt som følger: Obligatorisk for å kunne øvelsekjøre generelt/ta mc-lappen (mc-kurset): Trafikalt grunnkurs 1400,- MC-kurs 1100,- Obligatorisk for MC-lappen: Landeveiskjøring 3500,- Kjøretest 1200,- Leie av sykkel til førerprøve 1980,- Hver kjøretime koster 650,- (altså er det dyrere enn med bil, som koster rundt 500,-). Du må ta to veiledningstimer som er obligatorisk, utenom dette er det ikke obligatorisk med kjøretimer. Jeg tar en pakke med 20 kjøretimer som kommer på 18910,- (kr 770,- rabatt) hvor MC-kurs og trafikalt grunnkurs ikke er inkludert. Tar jeg færre kjøretimer enn 20 blir dette trukket fra prisen og vice verca. Koster ca. dette over alt i Bergen, hva det koster andre steder i landet vet jeg ikke. Spørs om du har erfaring fra før, men jeg vil si det er normalt å bruke ca. rundt 20 kjøretimer. Er redd jeg kommer til å bruke litt mer dog.. Med andre ord, totalt (med kursene) og om du tar 20 kjøretimer blir det (om du får samme rabatten som meg) tilnærmet 21500,- totalt for mc-lappen. Da har jeg ikke regnet med avgifter og slikt til biltilsynet, det det koster å ta teoriprøve osv, så du ser vel egentlig på ca. 22000,-. Kan du kjøre fra før og bare tar de to veiledningstimene blir det +/- 10000,- totalt. Kjøretimene som koster.. Endret 23. juli 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Det varierer som sagt hvor du bor og hvor flink du er. Bruk gulesider og finn frem til kjøreskoler i nærheten. A1 kan koste alt fra 10.000 til 30.000, gjennomsnittlig betaler man 15-20k. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg kunne kjøre og brukte ca. 15000 på lettmc lappen Lenke til kommentar
Thommisen Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Prisene kommer an på hvor du bor etter hva jeg har hørt, billigst om du bor på landet. Jeg tar lappen i Bergen, og jeg har betalt som følger: Obligatorisk for å kunne øvelsekjøre generelt/ta mc-lappen (mc-kurset): Trafikalt grunnkurs 1400,- MC-kurs 1100,- Obligatorisk for MC-lappen: Landeveiskjøring 3500,- Kjøretest 1200,- Leie av sykkel til førerprøve 1980,- Hver kjøretime koster 650,- (altså er det dyrere enn med bil, som koster rundt 500,-). Du må ta to veiledningstimer som er obligatorisk, utenom dette er det ikke obligatorisk med kjøretimer. Jeg tar en pakke med 20 kjøretimer som kommer på 18910,- (kr 770,- rabatt) hvor MC-kurs og trafikalt grunnkurs ikke er inkludert. Tar jeg færre kjøretimer enn 20 blir dette trukket fra prisen og vice verca. Koster ca. dette over alt i Bergen, hva det koster andre steder i landet vet jeg ikke. Spørs om du har erfaring fra før, men jeg vil si det er normalt å bruke ca. rundt 20 kjøretimer. Er redd jeg kommer til å bruke litt mer dog.. Med andre ord, totalt (med kursene) og om du tar 20 kjøretimer blir det (om du får samme rabatten som meg) tilnærmet 21500,- totalt for mc-lappen. Da har jeg ikke regnet med avgifter og slikt til biltilsynet, det det koster å ta teoriprøve osv, så du ser vel egentlig på ca. 22000,-. Kan du kjøre fra før og bare tar de to veiledningstimene blir det +/- 10000,- totalt. Kjøretimene som koster.. Hvor er det du kjører? Jeg kjører hos Åsane, da jeg ringte bort til dem så sa de ca 9000 hvis jeg kan kjøre, kan trafikkreglene og viser stort fremskritt. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Hehe ja, som jeg skrev, den pakken jeg tar på 20 tusen inneholder 20 kjøretimer som til sammen koster 13000. Dvs at om jeg ikke hadde tatt en eneste kjøretime ville det jo bare kostet 7000. Det er kjøretimene som koster.. Endret 27. juli 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå