Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

overklokking av xfx 295, men ingen forskjell i 3dmark06

Anbefalte innlegg

Har prøvd meg på litt oc av mine xfx gtx 295. Brukt 3dmark06 som prøveprog for å se eventuell forskjell. Programmet jeg bruker til å oc med er evga precision 1.7.1. Også sjekket med lavalys everest for å se om det er noen forskjell på frekvensene før og etter oc og den viser de talla jeg har satt frekvensene til å være.

Problemet er at før og etter oc er det ingen forskjell. Er det noe mer jeg må gjøre enn å øke frekvensene i evga precision og trykke apply?!

Frekvensene fra standard til oc er:

Core clock 576 - 670

Shader clock 1242 - 1444

Memory clock 1000 - 1170

Trodde dette ville gi noe utslag i 3dmark06. Ender opp fra ca 24400-24900 poeng. faktisk fått høyere score uten clock enkelte ganger.

håper noen har ett godt svar på dette. vil virkelig greie å komme over 25k.

Takker på forhånd for svar!!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er kanskje ikke mannen med rett kunnskap her, men det kan hende du har en flaskehals en plass i resten av hardwaren din.

En bekjent av meg fikk ikke noen særlig økning når han kjøpte seg 295 fordi resten av maskinen ikke klarte å holde følge.

Er bare å rette meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

kan nok være en stor mulighet for at det du sier stemmer, men sjekker du hardware'n min så tror jeg ikke det er det største problemet forsåvidt. sitter på en 1366 965 extreme 6 gb 1866 mhz corsair dominator ram, ocz vertex disk osv... så tror nok det er ett annet problem her. mulig at evga precision ikke støtter den seneste nvidia driveren f.eks?! vanskelig å si, derfor jeg spør om det kanskje er noen andre her mulig har litt ekstra kunnskap om dette da vettu :D

Takker for svar forresten.

Lenke til kommentar

Driveren skal ikke være noe problem. Bruker samme versjon av Precision og samme driver som du.

Kan være som allerede nevnt; annen maskinvare.

Eller om du har andre verktøy for overklokking innstallert i tillegg? RivaTuner og/eller Nvidias egen Utility (eller hva det nå heter).

Hvis du har det kan du fjerne både de og Precision, også innstallere Precision på nytt. Og kanskje også driveren hvis du avinnstallerer Nvidia sin egen overklokking-tool.

Heftig score iallfall! :D

Har tenkt litt på det kortet selv, men spillinteressen kommer og går, så jeg vet ikke om det er "verdt" det :)

Lenke til kommentar
kan nok være en stor mulighet for at det du sier stemmer, men sjekker du hardware'n min så tror jeg ikke det er det største problemet forsåvidt. sitter på en 1366 965 extreme 6 gb 1866 mhz corsair dominator ram, ocz vertex disk osv... så tror nok det er ett annet problem her. mulig at evga precision ikke støtter den seneste nvidia driveren f.eks?! vanskelig å si, derfor jeg spør om det kanskje er noen andre her mulig har litt ekstra kunnskap om dette da vettu :D

Takker for svar forresten.

Kva er vitsen med en xtreme cpu når en ikkje overklokker? press den opp til 4-4,5ghz å bench litt til, sjølv har eg et 285 som faktisk synker i score da eg overklokker, med 4K points i 3dmark06.. tror ikkje desse korta er ment får å klokkes noke særlig desverre..

men test med betre cpu clock.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...