Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Ja det kan stemme, siden 2.bn har innrykk 17.august. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Fikk beskjed når jeg ringte at jeg ikke kunne skifte nå, pga ALT var fullt. Skeptisk til den, men ok. Tar det når jeg kommer på rekrutten. Men en kompis av meg skal visst inn i 2. bataljonen i august, kan det stemme? Hvorfor er du skeptisk til det? Det har vært fullt i avdelingene i mange måneder. Og ja, 2BN har innrykk om en liten måned. Lenke til kommentar
Gressklipper90 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Ok, bare lurte Hvorfor jeg er skeptisk? Nei, han karn i VPV var så tvilende og fjern.. Men tar det når jeg kommer på rekrutten. Takk for all hjelp folkens! Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Etter rekrutten blir det ledige plasser de fleste steder, vi var bare 3 igjen på det rommet jeg sov på, og etter hvert måtte vi kutte ned på antall lag i troppen grunnet mangel på soldater... Lenke til kommentar
Gressklipper90 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Det er akkurat det jeg tror kommer til å skje også.. Så skjønner ikke hvorfor alle skal være så negative.. Dessuten, hva hadde da skjedd om jeg ikke besto MP opptaket, skulle de sendt meg hjem? Tvilsomt. Tror dette ordner seg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 De sender deg ikke hjem, men du ender opp med dritt-tjeneste. Noen år er det en HAUG med umotiverte idioter og kjekser som skader seg, slik at avdelingene ikke får nok folk. Andre år er det alt for mange folk i forhold til antall stillinger. Du kan være heldig, og ditt kull er blant førstnevnte, eller du kan være uheldig og det tilhører sistnevnte. Å satse på å bli forflyttet i rekrutten ville ikke jeg gjort, da mange har brent seg på den før og endt opp som kaffekokerassistent, men du må gjerne prøve. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg sier ikke at jeg skal gjøre en dårligere innsats på SBBN men jeg tror jeg vil gjøre en ekstra innsats hvis jeg kunne blitt flyttet til art.bn eller 2.bn. Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Som sagt, motivasjon, vilje og dyktighet. Så skal det mye til for å bli plassert som diverse kokkassistenter. Hadde jeg vert deg ville jeg prøvd og sett hvordan det var i MP, fullført rekrutten og begynnt tenesten min der. Du kommer garantert til å få en givende hverdag om en ikke så mye felt og skyting som enkelte andre avdelinger. Du ønsker jo tross alt å bli politi en gang i fremtiden Prøv det, gjør ditt beste! Så stiller du i hvertfall bedre om du eventuelt skulle finne ut at du ønsker en annen teneste på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
Gressklipper90 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Hehe, vi får se hva som skjer. Poster resultatet her, så kanskje lærer noen av mine feil Motivasjonen skal det ikke stå på, er klar til flere års tjeneste og utdanning i forsvaret. Gleder meg uansett hvilken tjeneste det blir Lenke til kommentar
BUDS Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Vet ikke hvordan de har det på jegerkompaniet, men jeg kan anbefale Stormeskadronene til Panserbataljonen. Beste messa jeg har vert på er på setermoen, og befalet er litt mer "militær" av seg, enn andre steder jeg var innom. Av feltdøgn tipper jeg vi lå på rundt 90-120 dager i løpet av året. Skyting og bruk av diverse våpen var det også nok av, både på vanlige skytebaner og større skytefelt(mye gøyere, og mye mye mer slitsomt). Fikk oppleve at en fyr løp på over 17 minutter på 3000 meteren i rekrutten for så å komme seg under 12 tallet etter 6 måneder! Han røyka som en skorstein både før og etter^^. Måtte bare kommentere her, 90-120 feltdøgn? Sikker på at du ikke overdriver litt her? Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Det er ikke overdriving i det hele, men du kan si at i hvertfall 20-30 av de er "administrative overnattinger" dvs du sover i telt, har fyrings vakt men ingen vaktpost. Resten var vaktpost "tenst" med beredskap og hele pakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg