Gressklipper90 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) -- Endret 11. april 2012 av Gressklipper90 Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Skulle vel funnet ut at du ikke vil litt før... men du kan jo prøve å ringe VPV, kanskje de har en løsning. Lenke til kommentar
Gressklipper90 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Hehe, ja, sant det. Ringer de imårra, så får vi se hvordan det går. Ingen som har erfaring fra dette selv da? Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Ville ikke gått til mp sjefen og sagt at eg vill ha en teneste med litt mer action i hvertfall^^. Ring VPV, men siden det kun er snakk om en uke tipper jeg de sier du får følge med ut rekrutten og så komme med ønske senere. Rekrutten er så og si samme for alle og "MP-utdanningen" starter ikke før denne perioden er over. Definer "action" så kanskje vi kan gi deg noen tips for videre teneste =) Lenke til kommentar
Gressklipper90 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Hahaha, nei, det hørtes ut som en dårlig ide ^^ Ja, regner igrunn med det selv og.. Skal vel gå greit Altså, jeg har planer om å søke en hvis hemmelig tjeneste neste år, så kunne tenke meg noe som ga meg litt relevant erfaring til dette. Egentlig ikke nødvendig, fikser treninga sjøl, men hadde vært greit. Definere action? Ute i felt igrunn. Sitter og leser om Jegerkompaniet/ISTAR og 2. Bataljonen nå, og dette virker perfekt for meg. Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Vet ikke hvordan de har det på jegerkompaniet, men jeg kan anbefale Stormeskadronene til Panserbataljonen. Beste messa jeg har vert på er på setermoen, og befalet er litt mer "militær" av seg, enn andre steder jeg var innom. Av feltdøgn tipper jeg vi lå på rundt 90-120 dager i løpet av året. Skyting og bruk av diverse våpen var det også nok av, både på vanlige skytebaner og større skytefelt(mye gøyere, og mye mye mer slitsomt). Fikk oppleve at en fyr løp på over 17 minutter på 3000 meteren i rekrutten for så å komme seg under 12 tallet etter 6 måneder! Han røyka som en skorstein både før og etter^^. Lenke til kommentar
Gressklipper90 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Det er og et alternativ! Hørtes ut som noe jeg kunne likt Skal lese meg opp på det imårra før jeg ringer, så får vi se hva jeg helst kunne tenke meg. Regner med at når jeg er litt fleksibel, så burde vel dette gå i orden? Eller? Lenke til kommentar
40mm Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Er nok for seint å bytte nå. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jepp. Du kan dog muligens få innkallelse til 2BN i januar. Lenke til kommentar
Gressklipper90 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Jepp som at jeg ikke får byttet? Faen.. Om jeg først skal inn som MP, så fullfører jeg skiten Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det stemmer, 2. og panser -bataljonene har innrykk i januar, då må du i såfall komme med MEGET gode argumentasjoner til VPV. Det er derimot ingenting som stopper deg ifra å reise inn no, for så å søke deg over til 2. BN eller Panserbataljonen ved neste kull (altså etter 2010-kullet er ferdig med rekrutten). Var et par som fikk invilget søknad om overflyttelse til avdelingen vår med begrunnelse en mer aktiv teneste og ønske om intops. De fikk alternativet å vere med avdelingen helt ut, altså 1.5 år førstegangstjeneste, eller å forlate avdelingen i løp av sommeren (som då blir vanlig 1 årig førstegangstjeneste). Lenke til kommentar
Gressklipper90 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Nei, vil inn i armyen nå, så da er ikke det aktuelt. Noen andre forslag, eller får jeg rett og slett ikke byttet? Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Nei, vil inn i armyen nå, så da er ikke det aktuelt.Noen andre forslag, eller får jeg rett og slett ikke byttet? Vel du kan søke deg over til artilleri battaljonen og prøve deg som "art-jeger", men det er ikke noe du hopper på om du ikke har trent først Lenke til kommentar
Gressklipper90 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Hmm.. Tror jeg ringer VPV imårra før jeg tenker mer på det her.. Fysiske er vel ikke det det står på, for å si det sånn Noen andre tjenesteforslag? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Panserbataljonen har ikke innrykk før august 2010. Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Har de endelig bestemt seg då? Slik jeg forsto det kunne det bli en langsiktig plan... De ønsket å skifte innkalling med 2. BN slik at de fikk kjørt mer med stridsvognene når det var vinter og ikke når det var høst/vår og bløte veier. Mye bedre med inrykk om sommeren for den enkelte som kun ønsker å få førstegangstjenesten gjennomført også. Då slipper en å miste to skoleår... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Vil du bytte fra MP? Er det mulig å bli innkalt ti MP hvis man ikke søker? Hadde gjerne gått i MP hvis jeg hadde hatt mulighet. EZL: er det mulig å bytte tjeneste så seint, bytter glatt til art.bn for å si edt sånn. er innkalt til sbbn, ikke helt det jeg ville. Skal forhøre meg under rekrutten om jeg kan flyttes elns. Endret 24. juli 2009 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Vil du bytte fra MP? Er det mulig å bli innkalt ti MP hvis man ikke søker? Hadde gjerne gått i MP hvis jeg hadde hatt mulighet. EZL: er det mulig å bytte tjeneste så seint, bytter glatt til art.bn for å si edt sånn. er innkalt til sbbn, ikke helt det jeg ville. Skal forhøre meg under rekrutten om jeg kan flyttes elns. Går ann å bli forflyttet / søke om forflytting til en hver tid under førstegangstjenesten. Etter rekruttperioden ble halvparten av de jeg var inne med forflyttet. Nye kom til etter hvert og personlig ble jeg forflyttet fra Eksadronen etter 9 måneder... Sambandsbataljonen du snakker om eller sanitet?, uansett er begge avdelingene i nord norge, og burde vel ikke akkurat vere det store problemet. Hovudsaklig kan du si at så lenge du presterer, og viser motivasjon og vilje er det ingenting i veien for å få innvilget en eventuell søknad om forflyttelse. Lenke til kommentar
Gressklipper90 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Ja, vil bytte fra MP På sesjon tolket han kærn det som at jeg ville inn som MP fordi jeg vurderte politiskole.. Ahh, høres bra ut Ezl! Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Gressklipper90 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Fikk beskjed når jeg ringte at jeg ikke kunne skifte nå, pga ALT var fullt. Skeptisk til den, men ok. Tar det når jeg kommer på rekrutten. Men en kompis av meg skal visst inn i 2. bataljonen i august, kan det stemme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg