Gå til innhold

Innkalt - vil bytte tjenestested og avdeling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville ikke gått til mp sjefen og sagt at eg vill ha en teneste med litt mer action i hvertfall^^. Ring VPV, men siden det kun er snakk om en uke tipper jeg de sier du får følge med ut rekrutten og så komme med ønske senere. Rekrutten er så og si samme for alle og "MP-utdanningen" starter ikke før denne perioden er over.

Definer "action" så kanskje vi kan gi deg noen tips for videre teneste =)

Lenke til kommentar

Hahaha, nei, det hørtes ut som en dårlig ide ^^

Ja, regner igrunn med det selv og.. Skal vel gå greit :)

Altså, jeg har planer om å søke en hvis hemmelig tjeneste neste år, så kunne tenke meg noe som ga meg litt relevant erfaring til dette. Egentlig ikke nødvendig, fikser treninga sjøl, men hadde vært greit.

Definere action? Ute i felt igrunn.

Sitter og leser om Jegerkompaniet/ISTAR og 2. Bataljonen nå, og dette virker perfekt for meg. :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan de har det på jegerkompaniet, men jeg kan anbefale Stormeskadronene til Panserbataljonen. Beste messa jeg har vert på er på setermoen, og befalet er litt mer "militær" av seg, enn andre steder jeg var innom. Av feltdøgn tipper jeg vi lå på rundt 90-120 dager i løpet av året. Skyting og bruk av diverse våpen var det også nok av, både på vanlige skytebaner og større skytefelt(mye gøyere, og mye mye mer slitsomt).

Fikk oppleve at en fyr løp på over 17 minutter på 3000 meteren i rekrutten for så å komme seg under 12 tallet etter 6 måneder! Han røyka som en skorstein både før og etter^^.

Lenke til kommentar

Det stemmer, 2. og panser -bataljonene har innrykk i januar, då må du i såfall komme med MEGET gode argumentasjoner til VPV. Det er derimot ingenting som stopper deg ifra å reise inn no, for så å søke deg over til 2. BN eller Panserbataljonen ved neste kull (altså etter 2010-kullet er ferdig med rekrutten). Var et par som fikk invilget søknad om overflyttelse til avdelingen vår med begrunnelse en mer aktiv teneste og ønske om intops. De fikk alternativet å vere med avdelingen helt ut, altså 1.5 år førstegangstjeneste, eller å forlate avdelingen i løp av sommeren (som då blir vanlig 1 årig førstegangstjeneste).

Lenke til kommentar
Nei, vil inn i armyen nå, så da er ikke det aktuelt.

Noen andre forslag, eller får jeg rett og slett ikke byttet?

Vel du kan søke deg over til artilleri battaljonen og prøve deg som "art-jeger", men det er ikke noe du hopper på om du ikke har trent først :p

Lenke til kommentar

Har de endelig bestemt seg då? Slik jeg forsto det kunne det bli en langsiktig plan... De ønsket å skifte innkalling med 2. BN slik at de fikk kjørt mer med stridsvognene når det var vinter og ikke når det var høst/vår og bløte veier. Mye bedre med inrykk om sommeren for den enkelte som kun ønsker å få førstegangstjenesten gjennomført også. Då slipper en å miste to skoleår...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Vil du bytte fra MP? Er det mulig å bli innkalt ti MP hvis man ikke søker? Hadde gjerne gått i MP hvis jeg hadde hatt mulighet.

EZL: er det mulig å bytte tjeneste så seint, bytter glatt til art.bn for å si edt sånn. er innkalt til sbbn, ikke helt det jeg ville. Skal forhøre meg under rekrutten om jeg kan flyttes elns.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Vil du bytte fra MP? Er det mulig å bli innkalt ti MP hvis man ikke søker? Hadde gjerne gått i MP hvis jeg hadde hatt mulighet.

EZL: er det mulig å bytte tjeneste så seint, bytter glatt til art.bn for å si edt sånn. er innkalt til sbbn, ikke helt det jeg ville. Skal forhøre meg under rekrutten om jeg kan flyttes elns.

Går ann å bli forflyttet / søke om forflytting til en hver tid under førstegangstjenesten. Etter rekruttperioden ble halvparten av de jeg var inne med forflyttet. Nye kom til etter hvert og personlig ble jeg forflyttet fra Eksadronen etter 9 måneder...

Sambandsbataljonen du snakker om eller sanitet?, uansett er begge avdelingene i nord norge, og burde vel ikke akkurat vere det store problemet. Hovudsaklig kan du si at så lenge du presterer, og viser motivasjon og vilje er det ingenting i veien for å få innvilget en eventuell søknad om forflyttelse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...