lolsomt Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg har kjøpt nytt skjermkort til pc-en, et Sapphire Radeon HD 4870. Da jeg fikk det fant jeg ut at det ikke passet i pc-en og lurer nå på om det er noe jeg kan gjøre for å få det til å passe. Problemet er at hvis jeg skal ha i skjermkortet må jeg koble fra begge harddiskene mine og det hjelper jo ikke noe særlig. Noen som kan hjelpe? PS: mitt hovedkort: MSI P6NGM-FD, nForce-630i+GF7100, m-ATX Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hva er det du mener? Får den ikke plass i kabinettet? Da kan du til eksempel: 1. Du kan kjøpe et større kabinett. 2. Du kan kjøpe og bruke en stor i stedet for to mindre harddisker? 3. Du kan kjøpe adapter, slik at du kan feste diskene i en 5.25" brønn Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Større kabinett? edit: litt sein Endret 23. juli 2009 av Ethernet Lenke til kommentar
lolsomt Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Det er ikke kabinettet som er i veien. Når jeg skal sette i skjermkortet så er kablene til de to harddiskene i veien. Uansett om jeg har 1 eller 2 harddisker så kan jeg ikke få i skjermkortet. Har en harddisk på 500GB og en på 1TB så tror ikke jeg kunne fått de mye større uansett :/ Skjermkortet stenger de fire kontaktene til harddiskene :S Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Har du et hovedkort med fler PCI express/AGP spor? I så fall, prøv å bytte. Hvis ikke, så er jo faktisk kabinettet ditt i veien. Du kan gjøre som han over her sier, feste de i en brønn. Lenke til kommentar
lolsomt Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Det er bare en kontakt jeg kan sette skjermkortet inn i og når jeg setter det der så sperrer det for de fire kontaktene til harddiskene Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Ja, da må du komme opp med en annen lur idé Få plassert harddiskene dine så de ikke er i veien for skjermkortet og omvendt Lenke til kommentar
lolsomt Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Det er det som er problemet... Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det til å passe. Noen som har forslag?? Lenke til kommentar
jaxawier Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 eksterne kabinetter for diskene ? http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10095 på linkede siden er det bra saker,mindre bra saker,rimelige og dyrere,må nesten se selv,de jeg bruker var ikke med der,har 2 selv,funker fint,for operativsystem foreslår jeg en med sata tilkoppling da,i stedet for usb2. Lenke til kommentar
lolsomt Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Problemet er jo at jeg ikke får plugget inn harddiskene i kontaktene i hovedkortet. Så hvis jeg må ha den harddisken med operativsystemet på i de kontaktene så får jeg jo ikke det til Tror jeg heller selger dette skjermkortet eller sender det tilbake for så å kjøpe et nytt et Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Det du egentlig mente her var at skjermkortet er langt(like langs som hk) som gjør at skjermkortet går over S-ata kontaktene du har på hovedkortet? Man får vinklede s-ata kontakter da, bare så du vet. Lenke til kommentar
lolsomt Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Hadde ikke hatt plass til å putte noe i kontaktene likevel... Skjermkortet var heeelt inntil kontaktene :S Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Ja, helt inntil kontaktene på HDD? Eller Hovedkortet? Lenke til kommentar
lolsomt Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Helt inntil sata kontaktene på hovedkortet ^^ Med det skjermkortet som var med pc-en så ble bare 2 av 4 sata kontakter dekket, mens sapphire kortet dekket alle sata kontaktene :S Fikk så vidt plass til Sapphire skjermkortet når jeg tok ut kablene til harddiskene fra kontaktene. Da var skjermkortet helt inntil kontaktene og hadde ikke fått plass til vinklede sata kontakter heller :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå