Gå til innhold

Hvilken prosessor er best av disse litt gamle


Anbefalte innlegg

hei

 

Har to gamle pc'er og jeg tenkte jeg skulle sette i gang igjen en av dem som en "reservepc". Kikket på disse og startet de opp, begge med XP proff. Begge gikk så fint så.

 

Den ene pc'en har en AMD Sempron 1833 MHz 2600+ og den andre har en AMD 64 prosessor 3200+ 922MHz.

 

Hvilken prosessor er best og raskest av disse to? For lenge siden var jeg ikke så verst på kunnskap om dette, men tiden går................Derfor må jeg spørre nå.

 

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

 

Har to gamle pc'er og jeg tenkte jeg skulle sette i gang igjen en av dem som en "reservepc". Kikket på disse og startet de opp, begge med XP proff. Begge gikk så fint så.

 

Den ene pc'en har en AMD Sempron 1833 MHz 2600+ og den andre har en AMD 64 prosessor 3200+ 922MHz.

 

Hvilken prosessor er best og raskest av disse to? For lenge siden var jeg ikke så verst på kunnskap om dette, men tiden går................Derfor må jeg spørre nå.

 

kan noen hjelpe meg?

Jeg mener å huske at AMD 64 prosessor 3200+ var raskest av disse. Kanskje andre kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
AMD Athlon 64 3200+ kjører nok på rundt 2Ghz vil jeg tro og er raskere enn Sempron. Sempron er en budsjettprosessor og har veldig lite cache og blir som regel forbigått ganske greit av de fleste Athlon 64 prosessorene.

 

 

Takk for svar. Da blir det å sette igang i helgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...