Gå til innhold

Mobil er død, men kan kontaktene reddes ?!

Anbefalte innlegg

Har en sony ericsson C902 som jeg klarte å vaske i ferskt kranvann i ca 30-60 sek mens den var påslått, dette var selvfølgelig et uhell da. Tok ut batteriet med en gang men tror den hadde kortsluttet før dette, jeg tørket den med hårføner uten sim kort, minnekort eller batteri inni, men tiltross for dette så fungerer den ikke. Når jeg trykker på "on" knappen så lyser bare kameraknappen blått i ca 10 sek før den slokner, det kommer ingen lyd eller bilde opp på mobilen, det virker som den slår seg av etter ca 10 sek.

Jeg lurer på om jeg kan redde kontaktene på mobilen (trenger dem sårt :cry: ) Jeg koblet mobilen til PC suite og den fikk kontakt men dessverre så må jeg bytte modus for å ta sikkerhetskopi (noen jeg nå skjemmes over :blush: ) Har dere noen andre der ute noen ide om hva jeg kan prøve å gjøre? Er åpen for alle "syke" forslag :p

PS. kommer ikke til å sende mobilen til verksted pga vannskader som ikke blir dekket...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøvd å koble til pc-suite o.l? høres litt usannsynlig at det vil fungere iom tlf skrur seg av etter 10 sek, men verdt ett forsøk?

Gjorde dette å mobilen svarte tilbake, men får kun koblet den til i sånn der filoverføringsmodus der jeg kun har tilgang til minnebrikken og telefonminnet på mobilen. Jeg kan ikke hente ut kontaktene via denne modusen :( må koble til i PC suite modus.

Lenke til kommentar

Prøvde du å trykke en gang "ned" før du trykkte på ok knappen? Om telefonen svarer osv så kan det jo være at det bare er skjermen som er svart og at det andre fungerer ok. Da vil du jo kunne "velge" modus uten at du ser at du gjør det. Du gjør det bare i blinde.

Værre om noen av tastene er defekt også etter vannskaden ;p

Om du vil kaste mobilen og bare trenger kontaktene så er det kanskje noe et verksted kan gjøre for 300-500kr, vet du sa du ikke er interessert i verksted, men om kontaktene er veldig viktige for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...