zaicoLasse Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg og broren min havnet nettopp i en slags diskusjon/krangel, over en simpel ting, en genser. Jeg har en genser som vi begge liker ganske godt å bruke, som jeg som regel lar han låne hver dag/kveld, siden jeg ikke er så mye ute på kvelden som han er, men går heller i t-skjorte om dagen. Nå nylig skulle han til Amsterdam i fire dager, og jeg la merke til at han hadde pakket med genseren. Jeg bestemte meg da for å si ifra at jeg ville ha denne genseren selv mens han var borte, siden jeg ofte pendler mellom vårt hus og kjæresten min, som er en times tur med både t-bane og buss. Jeg er sikker på at de fleste ved hvordan det er å ha en spesiell genser man er glad i, som man syntes passer med det meste. Han har nå kommet hjem, og vi kom inn i en slags spontan krangel som startet med at jeg hadde drukket om juice-kartongen hans. Han syntes det var usedvanlig gjerrig gjort av meg å konfrontere han med tanke på genseren, og sa at jeg hadde mange flere gensere å velge fra hjemme(noe han også har, vel å merke, bare flere). Han kunne ikke skjønne hvorfor jeg ville ha min genser, og syntes det var gjerrig gjort å stille krav på min egen genser fordi "JEG" ville bruke den. Jeg nevnte da for han at jeg syntes det var gjerrig av han å bli sur på meg, når han ville ha den med fordi "HAN" ville bruke den. Jeg vet ikke om det bare er meg, eller om han sliter noe ekstremt med å se min side av saken, når det tross alt er min genser, som jeg lar han låne hver dag, som han ikke forstår at jeg har kjøpt fordi jeg faktisk ville ha den og bruke den, i stedet for å la han bruke den hele tiden, for å heller bruke en jeg ikke har kjøpt av denne grunnen. Hva syntes dere her på forumet om denne diskusjonen? Er jeg virkelig så gjerrig som han sier jeg er? Er han gjerrig? Er vi begge gjerrige? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Vel, dette var først og fremst en merkelig tråd.. 1. Din genser 2. Han har egne ting Han har altså ikke antydning til krav på å bruke din genser Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det er jo tross alt din genser, du har vært mer snill enn gjerrig med å låne den bort syns jeg. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Broren din er trangsynt. Det er din genser, som du har kjøpt. Derfor skal du få bruke den. Også en juicekartong, faktisk. Knips han en tier og be han kjøpe seg en ny juicekartong, også slutter du å låne han genseren din, så skjønner han sikkert hvem sin genser det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå