Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lan nettverk

Anbefalte innlegg

Hei hjemme har vi et nettverk med en ruter (husker ikke hvilken) iallefall et 100 mbs nettverk. Jeg har en pc med msi 645 combo hovedkort som har intregert lan. så jeg trengte ikke nettverkskort. men når jeg skal koble meg til pappa s berbare maskin finner den ikke nettverksbanen.

Jeg har skrevet det rett, han er med i nettverket og det virket før med en annen maskin. hva skal jeg gjøre for å få nettverket til å virke? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å forstå hva du mener men. sett i kabelen i nettverkskortet og se om det lyser der. gjør det ikke det er det noe galt med kabelen. Om det lyser så kan du se om du har fått tildelt IP! trykk start, kjør og skriv "command" så skriver du "ipconfig" i vinduet som dukker opp.. har du fått en IP adresse som stemmer nogenlunde med det du har innstilt på routeren skal alt bare være flott! prøv å skrive "NAVNETPÅDATAMSKINENDIN" eller "IPADRESSEN DIN" i Internett explorer eller et annet explorervindu på maskinen til faren din!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke nettverkskort, det er intregert lan på hovedkortet og i kjør på startmaskinen skrev jeg NAVNET PÅ MASKINEN og jeg kom inn på min maskin, men når jeg skulle komme inn på den andre maskinen kom det opp at nettverksbanen var utilgjengelig eller noe sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...