ThaBeast Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 hei, jeg hadde en 500Gb harddisk der jeg lagde en liten partisjon av til og ha OS på. men nå har jeg installert en raptor disk der jeg har installert OS. da lurer jeg på hvordan jeg sletter den partisjonen av den 500Gb harddisken. sån at plassen fra den lille partisjonen kommer over til 500gb harddisken igjen. håper på raskt svar MVH: thabeast Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 hei, jeg hadde en 500Gb harddisk der jeg lagde en liten partisjon av til og ha OS på.men nå har jeg installert en raptor disk der jeg har installert OS. da lurer jeg på hvordan jeg sletter den partisjonen av den 500Gb harddisken. sån at plassen fra den lille partisjonen kommer over til 500gb harddisken igjen. håper på raskt svar MVH: thabeast i windows: Control Panel > Administrative Tools > Computer Management > Disk Management - høyreklikk på partisjonen og klikk delete volume. Done Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det stemmer ja, men man må også formatere plassen på nytt. Det mest vanlige er da å slette alle partisjonene som skal sammenslås, og så formatere en ny. Diverse litt mer avanserte programmer skal dog kunne endre partisjoner uten å måtte gjøre det, og jeg har hørt rykter om at Diskbehandler har blitt oppgradert i Vista og Windows 7 i forhold til XP så man faktisk slipper tilleggsprogrammer. Om det stemmer eller ikke kan jeg ikke svare på, men ellers er Norton Partition Magic et godt alternativ. Bare husk å sikkerhetskopiere viktige filer først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå