Gjest kar på 26 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 hei jeg har drukket nesten egentlig hver helg i ganske mange år, siden jeg var 18-19.. tror dere dette kan ha skade på min helse senere i livet!? Jeg pleier ikke å drikke meg dritings og jeg tåler egentlig ganske mye; sjeldent jeg drikker meg så full at jeg ikke husker mye og sjangler hjem!!Jeg blir også nesten aldri fyllesjuk og pleier å spise godt både før og etter jeg har drukket!! Er vell verdt å nevne at jeg er litt høy(186) og veier 92 kg!!! Lenke til kommentar
fgr Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 hoho hver helg, det er vel flesteparten av ungdommer som gjør dette, og mer til. kom tilbake når du drikker 5/7 dager i uka+ Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hva vil hver helg si? Vil det si Fredag og Lørdag? Bare lørdag? Eller torsdag, fredag og lørdag? Det som det kommer ann på er hvor mye du drikker. Og om du drikker deg full eller ikke betyr lite. Men mengden alkohol du får i deg. Ja det kan ha påvirkning senere i livet ditt. Lungene dine kan ta skade av for mye alkohol etc. Men får at alkoholen skal ha store innvirkning må du drikke mye og ofte. Og hver helg er LITE igrunn. Så tror du ikke trenger ikke å være redd. Så lenge du ikke har svake lunger eller noe sånt da. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 har selv kjent på hvordan det er å være avhengig av alkohol. (drakk hver dag omtrent et halvt år i en studieperiode). du får vondt i kroppen når du ikke drikker. sleng innpå ei flaske øl så er det borte igjen. skummel sirkel men thats it... om man noengang kommer til det stadiet, bare legg fra deg alkoholen en måned eller to så er det ok igjen. meld deg på et online rollespill så du har noe å gjøre istedenfor drikking Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Tror maaange ungdommer drikker hver helg... Men tror ikke det er så smart Man skader vell leveren eller no av og drikke for mye, eller noe sant? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Pappa har visst hatt leverproblemer siden en sydentur på 80-tallet, hehe.. Men han hadde en naturlig svak lever riktignok. Selv har jeg aldri drukket alkohol. I mine helger drikkes det vann Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Tror maaange ungdommer drikker hver helg... Men tror ikke det er så smart Man skader vell leveren eller no av og drikke for mye, eller noe sant? Går HARDT utover leveren ja, men drikker man med måte og ikke 24/7 går det greit. Alt med måte som dem sier Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Sjekk deg hos en lege og kom tilbake med resultatene her. Er leveren din ødelagt begynner jeg å roe ned om noen år Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Som toy man sier, om du blir full eller ikke, har ikke noe å si. Det er den absolutte mengden alkohol som gjør skade. Våre indre organ har en god måte å reparere seg selv på ved moderat inntak. Imidlertid tar også nervesystemet, inklusive hjernen, ireversibel skade. Skaden er forholdvis liten med individuelle forskjeller. Daglig inntak over 30 år synes ikke å påvirke enkelte mennesker, imens helgeinntak over 30 år hos en annen kan bidra til degenerative skader som polynevropati og demens. Problemet er bare at vi ikke helt vet hvem som er predisponibel eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå