Predecessor Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Er det noen som kan foreslå et program til å sende meldinger i nettverket. Gjerne et program som har en pop-up funksjon. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 MSN Messenger. Krever at du er tilkoblet internett på en måte eller annen da. I Win98 har du innebugd et program som heter WinPopUp (Tror jeg). Ellers har du alltid net send Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 skriv i Msdos: net send "ip" og beskjed! Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Takker for svar, men MSN vil jeg ikke ha. Å skrive i DOS blir lii tungvint i lengden. Flere forslag? Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 kan jo bruke irc+, sette opp en egen ircserver, eller du kan laste ned et program som heter lanchat, har sånn popup ting mener jeg. brukt det før, funka fett for meg Lenke til kommentar
Unix Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 I windows XP: Start - Kjør - skriv CMD - Skriv NET SEND <datamaskinnavn til den du skal sende meldingen til> - trykk enter Meldingen vil poppe opp på motakers skjerm. Du kan også gjøre dette og lagre filen som en .bat eller .com fil. da vil den sende så mange meldinger som du har skrevet inn. Husk: Misbrukes dette kan det fort bli veldig irriterende! For å deaktivere motakning av meldinger gjør du: Start - Kjør - skriv CMD - Skriv NET STOP MSG Lenke til kommentar
eivtorg Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg bruker et program som heter netmessenger. Greit å ha når en skal kødde me venner på lan, spillene begynner å lagge osv Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 I windows XP: Start - Kjør - skriv CMD - Skriv NET SEND <datamaskinnavn til den du skal sende meldingen til> - trykk enter Meldingen vil poppe opp på motakers skjerm. Du kan også gjøre dette og lagre filen som en .bat eller .com fil. da vil den sende så mange meldinger som du har skrevet inn. Husk: Misbrukes dette kan det fort bli veldig irriterende! For å deaktivere motakning av meldinger gjør du: Start - Kjør - skriv CMD - Skriv NET STOP MSG blir sikkert tungvint det og tror du ikke ? Lenke til kommentar
Unix Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Meldingen som vil komme opp vil da være f.eks som denne Men hvis du absolutt ikke vil bruke DOS så kan du gå inn på www.downloads.com og søke på lan messenger eller noe lignende. Der vil du finne noe. Lenke til kommentar
Unix Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 blir sikkert tungvint det og tror du ikke ? Ikke hvis du lager en .bat eller en .com fil. da vil den sendes flere ganger... se bildet jeg har linket til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå