Gå til innhold

Hva feiler det japanerne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
japan er awesome ^^ skulle ønske jeg bodde der, i stede for depresive norge

Det finnes en ganske grei geografisk forklaring om hvorfor nordmenn blir sett på som mer depressive og innelukkede enn personer ifra sørlige land. Hvis global oppvarming slår godt til i de nærmeste årene så kan det jo hende at nordmenn begynner å trekke på smilebåndene :p

 

Japanere er nok ganske innesluttede og depressive og reserverte de også.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har særlig peiling på japansk kultur så vil jeg anta at disse spinnville TV-programmene i Japan er japansk thrash-tv på linje med vår hjemlige reality-flora. Japansk høykultur er mye mer stillferdig og estetisk behagende. Tenk japanske hager, zen, ikebana og annen gammel japansk kultur. I vår samtid så har vi også endel manga på ganske høyt nivå, japanske samtidsforfattere som Haruki Murakami og sikkert mye mer. Japansk kultur er (dessverre) ikke det som interesserer meg aller mest.

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke sånn at ALLE kanalene bare har psycho crazy gameshows. Det vi får se er bare det som er verdt å vise.

Er utrolig mye cooking shows og sånt kjedelig skit også. 3 kompiser av meg var på 3 ukers tur i Japan og forventa Silent Library og syke gameshows hele tiden på TV på hotellene. Men det var aldri noe nesten.

 

De har en helt annen jobbetikk der borte, vanlige businessfolk jobber gjerner 12-16 timers dager, og de bor i bittesmå leiligheter, og undeholdninga speiler deres behov for å bare koble helt av med noe fullstendig harmløst og tullete.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Mindre sansynlig å ta selvmord ved høy disiplin? Tviler, er faktisk en grunn til at f eks samuraileder brukte å ta selvmord (eller få noen andre til å drepe seg selv) hvis de tapte et slag.

 

 

greit nok det, men vi er tross alt langt forbi samurai alderen nå da...

jeg ville tro det var mindre av det fordi selvmord ses på som lavmålt, ikke noe en person med høy respekt og disiplin ville ha gjort, innbiller jeg meg da.

men visste du at samuraier bet av seg tunga og svelget den hvis de ble tatt til fange bare for å ikke kunne røpe noe? ganske syke folk

 

Kun10kr har faktisk mer rett enn deg. En del av bushido kulturen lever fortsatt igjen i Japan. Det er ikke uvanlig at skolelever tar selvmord fordi presset er så enormt. Det er forventet at du skal ha de beste av de beste karakterene, og om du ikke klarer det, så har du ingen god fremtid forran det. Drept av skammen, kan man si :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...