Gå til innhold

Hva feiler det japanerne?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er de så utrolig hyperaktive? tv-programmene deres er proppfullt av glorete farger med en programleder som går på speed!

Kvinnene prater med en så rask og lys stemme som gjør skam på fuglekvitring og mennene ser ut som de har epilepsianfall!

Blir jo stressa av å se på dem :p

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
japan er awesome ^^ skulle ønske jeg bodde der, i stede for depresive norge

Det finnes en ganske grei geografisk forklaring om hvorfor nordmenn blir sett på som mer depressive og innelukkede enn personer ifra sørlige land. Hvis global oppvarming slår godt til i de nærmeste årene så kan det jo hende at nordmenn begynner å trekke på smilebåndene :p

Lenke til kommentar
tv-programmene deres er proppfullt av glorete farger

Jeg mener at de har noen av de stiligste konkurransene som finnes på TV.

 

en programleder som går på speed!

Det kalles entusiastiske programledere, det at de "går på speed" er fordi du ikke kan japansk, noe som gjør at det høres ut som noe surr.

Lenke til kommentar

Glem japanske TV-show, var en tur i Tokyo i vår og var innom Harejuku hvor jeg fikk med meg Takeshita street og Yoyogi park hvor folk kledte seg opp som dukker, lekedyr, tegneseriefigurer eller for de mer konvensjonelle bare fulgte "lolita goth"-stilen. Og de hadde ingenting mot å bli tatt bilder av eller med turister. Har ikke sett så vill gatemote noen andre steder.

 

 

post-18989-1248396941_thumb.jpg

post-18989-1248396966_thumb.jpg

post-18989-1248396981_thumb.jpg

 

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
det tviler jeg kraftig på. japanerne har ekstremt høy disiplin og respekt, tror det nevnes på filmen "bowling for columbine" at japan har et snitt på 40 drap i året, temmelig lite altså.

Drap og selvmord har da fint lite med hverandre å gjøre.

 

"Japan's suicide rate is among the highest in the industrialized world, and data released this week showed that the number of people taking their own lives in 2006 topped 30,000 for a ninth straight year."

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html...755C0A9619C8B63

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Tror det også er ganske klaustrofobisk å bo i japan over lenger tid. Alt for trangt , umulig å være helt alene i naturen . er alltid noe der som forstyrrer

Var innom noen elektronikkshopper i Akihabara og det var en meget intens opplevelse. For synsinntrykkene var det selvsagt mange aparater som stod på, men det var også tekst plassert på alle ledige områder rundt apparatene, det var tekst i taket og på gulvet. Man kun ikke se et eneste sted uten å se produkter eller salgsbudskap. Og så var det den kakafoniske lydintrykket også, det var flere budskaper som gikk over hverandre over høyttaleranlegget og flere stod med liten avstand og presenterte produktene som en selger på shopping-tv med lokal høyttaler og alle apparater som kunne lage lyd gjorde selvsagt det. En meget intens opplevelse.

Lenke til kommentar
det tviler jeg kraftig på. japanerne har ekstremt høy disiplin og respekt, tror det nevnes på filmen "bowling for columbine" at japan har et snitt på 40 drap i året, temmelig lite altså.

Drap og selvmord har da fint lite med hverandre å gjøre.

 

"Japan's suicide rate is among the highest in the industrialized world, and data released this week showed that the number of people taking their own lives in 2006 topped 30,000 for a ninth straight year."

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html...755C0A9619C8B63

Forundrer meg ikke med tanke på historien deres, se litt på f eks samuraiene og soldatene under andre verdenskrig. Blant annet hadde Japan nesten 4000 kamikazefly under andre verdenskrig, amerikanske soldater opplevde også flere ganger at japanske soldater latet som om de var døde og når amerikanske soldater kom nærme tok de enten å begynte å skyte mot dem eller å hive granater/bruke annet sprengstoff, et rent selmordsangrep med andre ord.

Lenke til kommentar
det tviler jeg kraftig på. japanerne har ekstremt høy disiplin og respekt, tror det nevnes på filmen "bowling for columbine" at japan har et snitt på 40 drap i året, temmelig lite altså.

Drap og selvmord har da fint lite med hverandre å gjøre.

 

"Japan's suicide rate is among the highest in the industrialized world, and data released this week showed that the number of people taking their own lives in 2006 topped 30,000 for a ninth straight year."

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html...755C0A9619C8B63

ikke sånne jeg mente det, mente at siden det er så strukturert og disiplinert er det mindre sansynlig. også bare nevnte jeg hvor mange drap som skjer, ble bare litt feil setningsbygging.

Lenke til kommentar
det tviler jeg kraftig på. japanerne har ekstremt høy disiplin og respekt, tror det nevnes på filmen "bowling for columbine" at japan har et snitt på 40 drap i året, temmelig lite altså.

Drap og selvmord har da fint lite med hverandre å gjøre.

 

"Japan's suicide rate is among the highest in the industrialized world, and data released this week showed that the number of people taking their own lives in 2006 topped 30,000 for a ninth straight year."

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html...755C0A9619C8B63

ikke sånne jeg mente det, mente at siden det er så strukturert og disiplinert er det mindre sansynlig. også bare nevnte jeg hvor mange drap som skjer, ble bare litt feil setningsbygging.

Mindre sansynlig å ta selvmord ved høy disiplin? Tviler, er faktisk en grunn til at f eks samuraileder brukte å ta selvmord (eller få noen andre til å drepe seg selv) hvis de tapte et slag.

Lenke til kommentar

greit nok det, men vi er tross alt langt forbi samurai alderen nå da...

jeg ville tro det var mindre av det fordi selvmord ses på som lavmålt, ikke noe en person med høy respekt og disiplin ville ha gjort, innbiller jeg meg da.

men visste du at samuraier bet av seg tunga og svelget den hvis de ble tatt til fange bare for å ikke kunne røpe noe? ganske syke folk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...